Gå til innhold

Vet noen her hva en lærervikar tjener?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har startet som lærer vikar. Jeg lurer da på hva en lærervikar tjener? Kan det stemme at det er 170 kr timen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er lærervikar og tjener 111 kr timen, som er kommunal minstelønn.

Heldig du, hvis du får 170 =)

Skrevet

Uansett hvilke jobb du har, så kommer lønnen ann på hvor mange år du har i annsiennitet... At man tjener 170 kr timen kan godt hende med full annsienitet, men ikke som begynnerlønn...

Skrevet

Jeg har aldri fått vite hva jeg tjener.. de drev å snakket om at det hadde vært et skikkelig lønnshopp.. Men jobber du bare som det?? Jobber du hver dag? Jeg gjør det.. men jobber har også 2 andre jobber.. Men det kommer vel ann på hvilken kommune man jobber i og hvor mye man får..

Skrevet

Er det dumt å jobbe som lærervikar hvis man er gravid? Har nettopp fått jobben.. . Men de kan vel ikke gi meg sparken for at jeg skal bli gravid?

Skrevet

jeg jobber ca 6 skoletimer i uken. Har det bare som deltidsjobb ved siden av studiene liksom...

Ver ikke hvordan det er som gravid, men regner med det går greit.

Graviditet er ingen oppsigelsesgrunn, noen steder. Men du må jo ha sånn og sånn kontrakt, og vært ansatt et visst antall mnd (2?) for å få sykepenger (hvis du skulle være sykemeldt under graviditet)

Skrevet

Jeg jobbet som lærervikar skoleåret 99/00 og kom da rett fra videregående. Fikk da 140kr timen, så det kan nok hende at du får 170. Det er ofte godt betalt å være lærervikar. Jeg jobbet som det ved siden av sfo jobben jeg da hadde og tjente bra til å være så ung.

Skrevet

Hei!

Dette er sikkert forskjellig fra kommune til kommune også, men jeg jobbet som vikarlærer i fjor, tok bare på meg noen ekstra vakter hvis det var helt krise på skolen, og da fikk jeg 174kr timen!

Skrevet

Så hvis jeg jobber der frem til terminen så tror du det kan går bra? Håper bare at jeg får nok til å være hjemme babyen.. Liker meg så godt på jobben, men har lyst på barn før jeg begynner å studere.. Hvis jeg tjener så godt så burde jeg kanskje bare bli gravid nå..

Skrevet

Dette kommer nok sikkert litt an på hva skolen mener også? Ta en prat f.eks med rektor/inspektør, og luft tankene dine.

Ingen som vet dette bedre enn dem, men som oftes er det jo ikke så lett å få tak i vikarer, så om vikaren er gravid har vel igrunn ikke så mye å si.

Skrevet

hei!

Jeg jobbet som vikar på en barneskole her for ett halvt år siden eller noe... Å då fikk eg 174 eller noe rundt det... har ingen erfaring, utenom at eg går på lærerskolen... men fikk inntrykk av at det var helt vanlig lønn for en vikar... så.. d stemmer nok d!...

Skrevet

høres helt riktig ut det. har jobbet som vikar selv, og lønna har ligget rundt det. har ingen ansiennitet der, så det er begynnerlønn kan du si. det her er riktignok for alle som ikke har godkjent utdanning. er man vikar og utdannet lærer, er lønna MYE høyere såklart. hehe

men syns jo 170 kr i timen er grei betaling når man tenker på at de fleste timene man da skal ha, er ferdig planlagte og man bare trenger å følge planen:P syns i hvertfall jeg!

Skrevet

Det er avhengig av mange ting - har du relevant utdannelse tjener du bedre, er det på barneskole eller ungdomsskole? På u-skole er det og avhengig av hvilke fag du underviser i. Norsk og engelsk gir for eksempel bedre betalt enn forming og gym... På barnetrinnet gir alle timer lik betaling, hvis det da ikke er assistent du blir satt inn som. Såklart gjør det ikke noe om du er eller blir gravid, - det er visst noe som kan skje med oss lærere det og... Husk og på at du egentlig har rett på betalt hvis skolen avbestiller deg mindre enn 24 timer før, og du har rett på lønn hvis du må ringe inn syk. Er ikke helt sikker på om det er noen tidsfrist på det. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...