Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 I flere netter hat ungen min vært våken fra 00:30 til 06:00. Man kan stille klokka etter henne, men på dagen så sover hun og er kjempe rolig. Etter flere sovnløse netter så var det verst i natt. Hun skal henge på puppen og gråter uten at jeg vet hvorfor, blir rolig med en gang puppen er i munn. Vet at det kanskje er økedager men hun har hatt mange i det siste og hun er 5 uker. Jeg ble irritert på henen i går hadde nesten lyst å gi henne bort (selvfølgelig ville jeg ikke gjordt det), og pappaen hennes prøvde å hjelpe til men han har ikke noe melk i brystene sine. Når jeg går med henne på natta er jeg så trøtt og svimmel at jeg er redd for å miste henne, siden kreftene i armene er helt borte. Ble så lei meg i dag da jeg skjønte at jeg har vært sinna på ungen min og føler meg som den verste moren i hele verden.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Kunne jeg fått en krone for hver gang jeg har værtsint på noen av ungene mine hadde jeg vært en millionær nå! ;-) Det er helt normalt å blir frustrert, og du er egentlig ikke sint på babyen din, men på situasjonen som er blitt skapt av at hun har snudd døgnet. For meg høres du ut som en vidunderlig normal, men veldig sliten, mamma. Ihvertfall ingen slem mamma. Dette kommer seg kjære deg, det blir bedre og da kommer alt til å føles mye bedre også, jeg lover! Ok? Har vært der tre ganger nå med babyer som sover elendig om natten, så jeg vet litt hva jeg snakker om her. :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Uff dette hørtes vondt ut. Det er lov å være sliten, og det er lov å si det. Men for at du skal få hentet deg litt inn igjen, har du prøvd å bare la henne ligge sammen med deg om natten med fri tilgang på pupp? Vet mange er imot dette med samsoving. Men av og til må mamma få lov til å sove litt om natten selv også. Jeg har gjort dette i perioder selv, og det hjelper! Og jeg har ikke hatt problemer med å venne nurket av med denne samsovingen etterpå heller. Bare et tips fra meg - lykke til! Og så heldig du er som har en pappa som gjerne vil hjelpe til på natten. Ikke alle som har det!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Skjønner at det er frustrerende.. og man kan bli veldig sliten når de holder på såå lenge. Jeg ville prøvd å pumpe meg tidligere på dagen og gitt henne flaske på kvelden. Hvis du ikke får pumpet ut noe særlig ville jeg faktisk prøvd med erstatning. Det kan høres ut som om hun ikke får i seg nok melk, og det er vanlig at produksjonen går ned på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Slapp av!!! Selvfølgelig er du ingen slem mamma!!!! Etter uatallige søvnløse netter er det jo klart man blir sliten og irritert! Bare du ikke kjefter på lille baby`n!! Ei jeg kjenner ringte en gang mamma`n sin å lurte på om det var nomalt å ville putte ungen i do etter samme situasjon! Ja sa mamma`n ,MEN det er ikke normalt å gjøre det! Husk at dette er en ny tid for deg med masse følelser og Hormoner inne i bilde! Har selv vært "sint" på jenta mi når jeg er kjempesliten å ho bare griner! Har jo aldri kjefta eller vist ho at jeg var det, men har vært det inni meg!!! Ta tiden til hjelp! det blir bare bedre og bedre for hver dag som går! Masse trøsteklemmer til deg!
Audacious Angel Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 He, he Du er nok en veldig, veldig normal mamma! Alle kan bli slitne, bare vent til du har flere som griner på en gang du, eller en som er 2 som kommer inn hver natt i tillegg til en baby som nattammer. Snuppa vår på 2 har jeg slitet med å legge siden hun var ca 1 år og kunne klatre ut av sprinkelsengen selv. Det har nok hendt at jeg har tenk på å bare gå, eller låse døra på rommet hennes og andre ting. Senest i går så sa jeg (spøkefult) til mannen min at hun sikkert hadde sovnet godt om jeg slo henne i hodet med noe hardt. BARE SOM SPØK, ALDRI NOE VILLE GJORT ELLER TENKT AVORLIG PÅ Å GJØRE. Du er ingen slem mamma, bare en vanlig og litt sliten mamma som gjør sitt beste for barnet sitt. Det høres forresten ut som om hun har snudd døgnet sitt.
Charlo Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Jeg har latt min lille sove i senga med meg, med puppen i munn. Jeg sovner fryktelig fort, og etter hvert sovner han også, og slipper puppen, noen ganger har jeg puttet ham tilbake i egen seng og andre ganger har han sovet hele natta med oss. Litt dårligere søvn av dette, men bedre enn ingen søvn. Han begynner å bli større nå, 5 mnd, så da er det mindre av dette, og mer alenesøvn. Jeg mener det absolutt enkleste når de er helt små er å gi dem akkurat det de vil ha og samtidig innta en behagelig (sove-) stilling mens det foregår. Det tar jo slutt etter hvert uansett, ingen 10åringer som henger i puppen hele natta :-) Lykke til! Håper du får sove litt mer snart.
Kufiolilla Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Uff så slitsomt!!!! Skjønner godt frustrasjonen din. Og kjenner meg veldig igjen i dette med kraftløsheten i kroppen, så man blir redd for å ramle eller miste barnet. Jeg får den kraftløsheten veldig fort, muligens fordi jeg har en søvnsykdom. Så her må gubben trå til når jeg blir svimmel. heldigvis har jeg ikke kjent det siden de første ukene, for vi fant en løsning: Sikker på at ikke vesla bare bruker deg som smokk? Gutten min hadde samme tendensene, og jeg stappet dermed i han en "propp" så fort disse 3-4 avgjørende ukene for ammingen var over. Litt protester med en gang, men så ble alt så mye bedre!!! Ammet fortsatt MYE, også om natten, men det ble da pauser ut av det, og ikke minst godtok han å sove ved siden av meg og ikke inntil meg. Nå går det veldig fint, han er 2 1/2 måned og vokser som bare det. Lykke til )
jaja.. Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Tips til uroleg born om natta: Ha ei brukt t-skjorte i senga hennar med god lukt av mamma eller pappa. Ha på ein radio eller litt musikk. Nokre born vert usikkre av stillheita, då dei har vore van med blodsus og hjertedunk i mammas mage lenge. Det hjalp for meg med mi tulle. Og kjære deg ..du er verkeleg ikkje ei slem mamma! Du er sliten! Lukke til med den lille og nattesøvnen.
Ioren Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Jeg skal innrømme at jeg har hatt lyst til å slenge ungen ut av vinduet av og til... (og jeg regner med dere er oppegånde nok til å forstå at jeg ikke ville gjort det ) Vi hadde det sånn som dere en stund; løsningen for oss var å gi mme på kvelden. han fikk allerede mme av og til siden han ikke fikk i seg nok, men vi gikk konsekvent over til mme på kvelden - og det hjalp. Vi har nå en stk fornøyd liten David som sover opptil 6 timer i strekk. Selvfølgelig har vi et par våkenetter - men ikke hver natt lenger. Så - jeg ville enten ha pumpet meg sånn at pappan kunne tatt en natt og du bare kunne få sove ordentlig ut, og om det ikke hjalp ville jeg gitt mme. Det er verdt forsøket. lykke til! Og som andre her sier - du er ingen dårlig eller slem mamma, du er bare en sliten mamma, og det er lov, der har vi vært alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå