Gå til innhold

Hvorfor blir man kvalm i slutten av svangerskapet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æsj ja... våknet opp idag og var litt uvel igjen.... Var det igår også... Enda jeg er bare 31 uker!!!

Orker ikke en kvalm jul altså!!!

Noen som vet?

Skrevet

Jeg vil tro at det er pga bebien presser sånn på magen, innvollene, magesekken, slik at det "hoper" seg opp, og at maten blir liggende lengre i magesekken enn normalt..

Eller noe i den dur, hehe.. :)

Skrevet

vet ikke sikkert, har kjent tendensene selv, tror det har med hormonelle endringer å gjøre

Skrevet

Jeg tror det stemmer det som en over her sier; at det er så trangt om plassen, og at maten blir fordøyd mye tregere, så dermed blir den liggende ganske høyt opp og "presse" på. Vet jo ikke om det er stemmer, men jeg var skikkelig kvalm her en dag - kjentes ut som det satt "en klump" under ribbeina - og til slutt kastet jeg opp - og da kom det kun helt fin og flott mat opp..heh... Ingenting var fordøyd, kom ingen magesyre eller noe sånt, bare mat som jeg hadde spist for mange timer siden, som var like fin. Så derav denne teorien :)

• 3 år senere...
Skrevet

Kvalmen satte i gang igjen for fullt her i helgen....kvalm de 4 første mnd også nå igjen.....usjameg...ikke lett å få i seg mat når en er kvalm. Mest lyst på pizza ja...lar jeg være å spise blir det rabalder i magen, da blir den lille VELDIG aktiv og gir klar beskjed om at noe mat MÅ komme snart;O)Bra de har vett til å gi beskjed.

Skrevet

Jeg har vært kvalm så å si hele svangerskapet, men hadde en "bedre" periode fra 4. til 6. måned. Det var en viss forskjell mellom kvalmen i første trimester (som skyldes hormoner) til kvalmen nå i siste trimester som jeg også mener skyldes press i mellomgulvet. Det er tydelig at kvalmen blir verre etter at jeg spiser (særlig dersom jeg (gud forby!) skulle spise et stort måltid på en gang), den blir verre når jeg sitter og bøyer meg ned (og bedre når jeg ligger dog med hodet høyere enn kroppen) samt at den blir verre om junior romstrerer i magen.

Vi får nok bare holde ut...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...