Gå til innhold

Hva liker deres gullunger til middag? Kom med tips:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det blir så lite variasjon her.... er 20 mnd og spiser for det meste fiskeboller, fiskekaker, rømmegrøt, kjøttkaker, kjøttboller...ja ellers er det lite han smaker på....Noen tips? Liker ikke ris eller pasta..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fiskepinner, fiskeboller, fiskepudding, den stolte hane sine kylling/kalkunpanetter, kyllinkarbonader, karbonader, grøt, rømmegrøt, kjøttkaker, spaghetti og kjøttsaus, spansk gryte fra toro, mexikansk gryte fra toro og italiensk gryte fra toro, pøler i alle varianter, medisterkaker og kjøttkaker

Skrevet

IKKE GLASS!!! Prøvd fra han var 4mnd. INGEN går. Kjøpt i Sverige og alle merker merker og varianter og alderstrinn. Til og med lurt inn imellom annen mat. Neker glass:)

Spiser det meste vi spiser han. Ikke så glad i kokt potet da. Må være mosa med god saus isåfall.

hmm, er jo alle de standard middagene. fiskepudding, kjøttkaker og grandiosa;) Ellers spiser han kinamat, tandoori, wok (og den er sterk) og gryter og snitzel og tja..spiser alt han. Vi lar han smake på alt vi:)

Skrevet

Gutten min likte ikke mat på glass og derfor spist altids det vi hadde til middag, bare at vi moset det opp selvsagt. Han likte alt det som ble nevnt av de andre. Favoritten var laks, potet, og gulrøtter. Har du prøvd fiskepinner, kylling nuggets, gryterett med pølse, fiskegrateng, tomatsuppe med makaroni... de var altids populær her i huset.

Skrevet

min spiser alt. og har nå oppdaget hvor festelig det er å suge i seg spagetti så kjøttsausen spruter. hihi

du kan lage kylling retter finnes mye og velge i der, eller såkan du kjøpe fisk og lage noe der. (man kan bruke mye forskjellig fisk.) og har med poteter , grøntfor og litt saus til finnes så mye å velge i da.

det handler om å variere maten med å få med de forskjellige matvaregruppene i kostsirkelen.

min er bare 1 år. men din kan stortsett spise det samme som dere har til middag og da bør dere lage den maten dere selv har pleid å spise og sørge for at den er variert.

Skrevet

Min har spist det vi har spist fra før han var 1 år han da men... og fra 1 år har han fått alt vi har fått.

Skrevet

nå tenkte jeg nesten alt bortsett fra nøtter og honning som fortsatt er fy fy. ikke noe spes annet vi holder han unna. han er alt etende tror jeg.

Skrevet

Har ikke så mye nøtter og honning til middag vi da;)

(sorry daahh, måtte bare)

hihi

Skrevet

ikke viheller men tenkte genereltitl mat da. men måtte jo le da. hihi

Skrevet

Hakke så mye nøtter og honning til lunch el frokost heller vi...

Skrevet

lasagne, spagetti, biff stroganof er favoritter her!

spiste lungemos med pappa`n sin her om dagen og det var også godt (jeg liker ikke lungemos).

steik er godt, med saus og grønnsaker og poteter.

karbonader

kjøttkaker

Skrevet

Yndlingsrettene er indisk, pizza og lasagne. Oppskrift på hjemmelagd indisk som gutten min ELSKER:

Steker kyllingfile, gulrøtter, løk og paprika. På slutten av steketiden tilsetter jeg fløte, creme fraiche og/eller rømme (alt ettersom hva jeg har i kjøleskapet), en skje med red curry paste og krydrer med garam masala. Serveres med ris. Utrolig godt og enkelt!

Skrevet

nei men det er noe som er spiselig for andre da. jeg bruker selv honning som søtning i te og noen kaker men ikke de til lille, nøtter har vi som kos tyil jul men ikke til lille. er glad i nøtter som snaks eller som lørdagskos, men lille er for liten da.

morroklompen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...