Gå til innhold

Tips til samsovingsavvenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har latt sønnen vår skrike seg opp i senga vår når han har våkna etter at vi har lagt oss. Og nå har han på en måte bare okkupert hele dobbeltsenga... Skal sovne der og ligger i midten med den største selvfølgelighet. Det var koselig ganske lenge, men nå sparker han så voldsomt hver gang han våkner, og det er noen ganger i løpet av natta. Har noen gode tips til hvordan vi skal få han til å sove i egen seng? Gjerne noe som ikke er så brutalt at han må skrike seg i søvn, men jeg hører med stor interesse alle erfaringer. Han er 6 måneder, og vi har mulighet til å flytte han inn på et rom rett ved siden av oss. Det er kanskje lurt å gjøre samtidig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Blir bare tungvindt å ta det i to etapper - dessuten er det mindre sjans for å lykkes. Flytt knotten over på eget rom, gjør de med så mye positiv stimulans som mulig, og lykke til :)

Skrevet

Holder på med det samme selv, snuppa er 4,5 måneder og har vendt seg til å få sove i senga vår etter at hun har spist "nattmåltidet" sitt. Nå legger jeg henne heller tilbake i senga hennes og gir henne smokken, så fikk det bli noen netter hvor jeg måtte stå opp 100 ganger om det så var det som skulle til. Jeg tar henne ikke opp, men bare står ved senga hennes og stryker og prater til henne til hun roer seg. Gjorde dette 3 netter, og vips så begynte hun å sove i sin egen seng uten protest!

Skrevet

Takk for svar begge to! Ka-ping, jeg ble nysgjerrig på hva du mener med positiv stimulans? Det som anonym beskriver med stryking og sånn?

Skrevet

Jeg tenkte mest på å være veldig påpasselig med at de første kveldene på eget rom blir så positive som mulig. Ikke reis bort disse kveldene, vær hjemme. Sørg for ro. Bruk tid på kveldsstellet, legg gjerne inn massasje i stellestunda (olje er bra). Ikke dill for mye med knotten på selve rommet, men bruk tid og kos i stellet. Ikke ha på nye sengeklær, la ham ligge i vant lukt i starten. Hvis han ikke har egen dyne i senga deres, kan du ta av ditt dynetrekk og legge i senga hans (som underlag, eller utenpå hans dyne). Hvis han er vant til å ha det mørkt, så ha det mørkt. Er han vant til lys, så gi omtrent samme lyssetting på rommet hans som det han bruker hos dere. Gå inn til ham hvis han gråter, men prøv å ikke ta ham opp. Det lureste er kanskje om pappa'n går inn, siden du lukter pupp og assosieres med mat+kos på en helt annen måte enn ham.

Skrevet

Jeg lagt babyen min i vugge og vugget han når han voknet.Det tok 4 netter før han begynt å sove.Prøv å legge din BH i senga hans,lukten din skal berolige babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...