Gå til innhold

Jeg trodde jeg hadde lyktes med avvenningen(8mnd)...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men den gang ei. Ga henne nemlig pupp et par netter, fordi hun gråt og var småtett i halsen etc. Det var ikke aktuelt å gi henne vann den gang, hun kan rett og slett ikke drikke vann skikkelig, hverken av tåteflaske eller kopp.(Gir henne tutekopp, uten "propp"/sikk.hetsventil om dagen, da drikker hun jo vann, men blir mye søl, må ha smekke etc.)

Vel, nå er hun frisk igjen, men våkner plutselig kl. 4 hver natt og hyyyler/illskriker hvis hun ikke får pupp.(Hun gråt også ifm m avvenningen, men det ga seg etter 2 min, og det var snakk om gråt, ikke hyling, stor forskjell her.) Hylingen arter seg som en alarm som går...(Sambo, på annet soverom, våkner, og jeg blir så lysvåken hver gang at jeg blir liggende våken i i hvertfall 1 time etterpå..)Til slutt kapitulerer jeg, hun får pupp og slokner så etterpå. Mens jeg bittert må erkjenne at vi er langt fra avvenning....Hadde hun ikke hyyyylt så grasalt, så kunne jeg kanskje latt være å ha tatt henne opp(Det var det som var oppskriften sist...)

Spm. er om hun hyyyler sånn fordi hun faktisk er...veeeldig tørst(?Småforkjølet ennå...?) eller MÅ ha væske/morsmelk av en eller annen grunn(De MÅ visst ikke ha morsmelk, iflg. ekspertene. I denne alderen får de nok fast føde om dagen, ergo skal det bare holde m vann m natten. Det var når jeg leste det at jeg turte begi meg inn på avvening den gangen)Hyylingen skjærer gjennom marg og ben, føler selvfølgelig at jeg piiiner henne ved å prøve å la være å ta henne opp. Har prøvd å vente 3 min, men det ender i krampegråt.

HVIS jeg skal prøve å servere vann, hva gjør jeg..?Ser ikke for meg at hun pent takker ja til litt vann i flaske når hun er i det hyyylehumøret....Hvordan går man frem?Skal hun ligge i min seng å få vann eller i sin egen seng, så hun ikke kjenner morsmelklukten så godt?(Sambo kan ikke bidra her, av forståelige grunner, han er på eget rom, jobber m et veldig krevde prosjekt på jobben om dagen)

Setter veldig pris på svar...

(P.S: -Tror- kanskje hun holder på å få tenner oppe, men vet ikke...Smører ofte Dentinoz på, både før hun legger seg, og også hvis hun våkner om natten. Men, nei, hun spreller vilt og hyler, det er pupp som nå gjelder igjen..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kommer til å fortsette med dette ei god stund hvis du ikke flytter jenta over på eget soverom. Det er min erfaring i hvert fall.

Med eldsta bodde vi i en knøttliten 2-roms fram til hun var 9mnd, det var umulig å avvenne. Tvert vi flytta hjem til huset vårt med 2 soverom flytta eldsta inn på eget rom, pappa'n gikk inn til henne 3-4 netter og der var hun avvent gitt.

Med minsta lot vi henne ligge på vårt rom og få nattpupp til hun var drøye 9mnd, så flytta hun på barnerommet når pappa'n gikk ut i permisjon så han kunne gå opp om nettene når hun skreik til. Det tok 2 netter så var det ferdig med den greia.

Be samboern din ta denne tørnen. Og venn henne til litt vann fra tutekopp eller flaske.

Skrevet

Tusen takk for gode råd. Får prøve dette etterhvert (Probl. er bare at pappa har tatt ut pappaperm, og han er ikke innstilt på å ta dette i hverdagen, pga jobb.Vi får prøve en helg..?)

Skrevet

Prøv ei helg ja :) Inkludert gjerne torsdagen i helga. Dvs start torsdg kveld, og bruk natt til fredag, lørdag og søndag. Lykke til!!!

Skrevet

Jeg har det på akkurat samme måte! Jenta mi gråter ikke om natta, hun hylskriker! Hun har ikke vært sånn tidligere, så jeg er helt fortvilet. Hun våkner opptil flere ganger om natta og hylskriker lenge. Ingenting hjelper, og vi har prøvd masse forskjellig. Hun skriker så mye at hun ikke vil ha puppen til å begynne med heller, jeg ender nesten opp med å "tvinge" den i henne for å få henne til å slutte å hyle. Vi har ikke mulighet til å flytte henne til et annet rom ettersom vi har bare ett, og vi må ta litt hensyn til naboene vegg i vegg.

Jeg har også mistenkt tenner, men ser ingen ennå...

Håper det er flere som vil svare på innlegget ditt med andre løsninger enn å flytte babyen ut av rommet og la dem skrike.

Skrevet

*Dytter*, jeg, for ønsker flere innspill, ja..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...