elle-vill Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Hoho! Det er helt utrolig hvordan menneskesinnet fungerer! Når FF bytter el-tidspunkt etter først og ha fastslått det, ja da er jeg uenig, og kjører på med "fever" sånn at vi får bytta tidspunktet tilbake! Hehe, hadde nemlig ingen sjans dersom tidspunkt nr. 2 skulle være riktig... Og imorges, så tempa jeg først 36,18, var ikke helt fornøyd med den, prøvde et par ganger til og fikk da 36,41 to ganger etter hverandre! Noe som var mye bedre, ettersom jeg ikke vil at tempen skal falle... (til mitt forsvar så var munnen min åpen første temping, så kanskje det var grunn til å prøve på ny) Haha... akkurat som om det gjør noen forskjell liksom! Jeg er jo proppfull av tr-symptomer;) Ha en flott dag alle sammen! Jeg venter egentlig besøk snart, men prøver å fortrenge det....
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Hehe, skikkelig bra:) Samme her på en liten måte:) Hadde el i beg. av uka og tempen har allerede begynt falle. Skal ikke den holde seg lik eller høyere? Er ikke helt inne i tempingen men gjør d for å få en oversikt skulle vi bruke lang tid:)
elle-vill Skrevet 30. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. november 2007 Er ikke helt ekspert selv, men dersom den faller en dag eller to for så å stige igjen tror jeg ikke det er så uvanlig. Min temp falt litt et par ganger etter el, men steg igjen. Det som teller er om den fortsetter å holde seg høy evt. stiger ytterligere etter ikm. Altså ca. etter 14 dager. Hvis den faller over flere dager, og også under "linja", er det kanskje litt rart? Faller den mye da? Nå har jeg vært inne på FF igjen og justert dagens temp tilbake til 36, 18. For nå kom tr... hehe, den dama ekke lett å lure;) Jeg er mer lettlurt... På den positive siden så kom hun en dag for tidlig, og skal hun først komme så er det bedre at hun kommer tidlig enn seint!
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Jeg måtte le da jeg leste dette innlegget. jeg dreiv på slik første gang jeg prøvde, men nå har jeg sluttet. det gikk plutselig opp for meg at det ville ikke gjøre noe forskjell på resultate likevell, hehe. Når det gjelder hvor mte tempen bør være rett før IKM, så kan dette variere veldig. Tempen kan faktisk falle sakte men sikkert på ned dagene før IKM, og plutselig hoppe opp på IKM dagen dersom man er gravid. Man kan også være gravid uten at tempene ser lovende ut i det hele tatt, tro meg, jeg har vert med på det meste:) Ser du fikkk tanta, ta det med ro, jeg humper etter i løpet av natt eller morgen dagen
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 1. desember 2007 #5 Skrevet 1. desember 2007 Jeg måler tempen i munnen og tror jeg ska skifte plass fra ev. neste pp...Den varierer litt mye..Idag steg den en del igjen.... Tror kanskje jeg må kjøpe nytt termometer og ..D jeg bruker viser 00,0...Forstår d slik at jeg bør ha et som viser 00,00.. skal prøve fokusere lite på symp. Og heller kose meg masse og slappe av mot ikm ..Men så er d litt kjekt å kjenne etter og da...Men regner me at skjer d noe så vil jeg kjenne d uten å lete etter symp:)
elle-vill Skrevet 1. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2007 Hehe... ja, kanskje jeg er mindre lettlurt denne perioden. Men jeg gjør nå opp for meg og korrigerer "løgnene"mine etter at jeg er avslørt av tanta. Så det får iallefall ikke konsekvenser i forohold til å sammenligne syklusene! Ang termometer så er det sikkert lurt å ha et med to desimaler, eller hva mener du Tryne? Du er jo eksperten her! Jeg har iallefall det, og synes det fungerer veldig bra! Temping i munnen driver jeg også med, rett under tunga. Men jeg presser jo så hardt på at jeg snart får gnagsår. Er usikker på om jeg burde ha den på sida av tunga, men samtidig under. Tror det gjør mindre vondt. Men lurer litt på om det blir mindre nøyaktig da, om det liksom kommer mer luft til? Herlighet.. det er da noe å være opptatt av! Hvordan gikk det med tr Tryne? Fikk du den eller blir det testings? Jeg heier på deg, men vet at det er vanskelig. Når venter du ikm elisabeth? Blir det noe nerverpirrende testing?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 1. desember 2007 #7 Skrevet 1. desember 2007 du skal h amed to desimaler ja, det er faktisk veldig viktig. noen ganger kan tempene variere så lite. Å det er stor forskjell på om tepen er 36,61 eller 36,79, dersom du hadde hatt med en desimal så hadde det bare vist 0,10 i forskjell, mens det egentlig er 0,18 i forskjell. Jeg har tempen under armene, det skla man egentlig ikke gjøre, men det funker så fint for meg at jeg gjør det likevell
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 1. desember 2007 #8 Skrevet 1. desember 2007 Hmmm, akkurat nå vet jeg ikke om to desimaler har så mye å si for meg...min temp har gått fra 36,2 til 36,7 til 36,4 og til 37,0. Til å med vært nede på 35,9. Så å måle i munnen tror jeg at jeg gjør feil....Blir bak neste pp..Håper bare jeg slipper:) min ikm er den 10/11 des. Var litt vanskelig med el denne mnd...typisk når vi først skal starte prøve:)
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. desember 2007 #9 Skrevet 2. desember 2007 det kan faktisk ha litt å si likevell. den som er 35,2 kan jo være 36,29 og den som er 36,4 kan være 36,40, da er det plutselig bare 0.11 i forskjell. Men det høres ut som du bur bytte plass å måle ja
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 2. desember 2007 #10 Skrevet 2. desember 2007 ja sant d:) tror jeg skal ta meg en tur på apoteket og kjøpe et nytt termometer imorgen jeg...
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 2. desember 2007 #11 Skrevet 2. desember 2007 Jeg vet at noen apotek har det, men jeg har enda ikke funne noen. Jeg har kjøpt på nettet, men lurer på om jeg en gang hørte at de seldte på Lidel også, men det har jeg ikke sjekket ut selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå