Gå til innhold

anbefales utlandet???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vi er en familie på tre, snart fire:) vi har snakket en stund om kanskje å flytte til Danmark for et års tid. komme oss litt vekk, og prøve noe nytt. ikke minst bli kjent med andre folk i samme situasjon. Er det noen som har noe forslag? er det mye som må ordnes? hvordan er det med barnehage plasser?vi har snakket om århus eller område rundt, men er åpen for det meste:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Jeg bor i Skottland, og syntes ikke det var noe problem. Så lenge man har europeisk pass er det lett å flytte rundt på seg innen Europa. Kan anbefales, men jeg vet ikke spesifikt hva som må ordnes i Danmark, men det kan vel ikke være vanskeligere enn Skottland.

• 4 uker senere...
Skrevet

Hei pappa til to..

Om det anbefales?? Tja kommer an paa hva du mener..Har selv bodd i utlandet snart 8 aar og har bodd i diverse land. Trives godt, og synes det er en opplevelse. Vet ikke hvor du kommer fra og hvilken bakgrunn, hvor gamle barna er etc, men det kan jo vaere en god erfaring for baade foreldre og barn aa flytte til utlandet en periode (har ikke barn selv, men kjenner mange norske her nede som har det, og de trives godt)

Lykke til med valget!

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg ville anbefale at dere begge fikk dere jobb eller kom inn på studier. Dersom dere skal være noe særlig lenger enn 1 år - vil den av dere som evt. ikke jobber begynne å kjede seg. Det har jeg observert hos mange av mine venninner som flyttet til landet jeg bodde i uten jobb... Lykke til :)

• 2 uker senere...
Skrevet

hei

vi bodde i danmark tidligere,m en flyttet hjem før sønnen vår skulle begynne i barnehage. danmark er veldig greit. århus tror jeg har full dekning, eller plads garanti som det heter. og barnehage er det ikke dyrt. har dere lav inntekt pga jobb eller dere er studenter, får dere dekket barnehageplassen :)

Det var veldig greit å flytte dit da vi dro i 2002. var da gravid og alt gikk forsåvidt lett. Anbefaler deg å søke på nettet etter kommunesiden der dere ønsker å bo, så er det masse linker, eller du kan sende en mail å spørre om det du lurer på. Jeg gjorde det faktisk her om dagen, da alternativene våre var danmark eller skottland. Det ble skottland, men pga jobb.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...