Gå til innhold

Sukker i urinen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

jeg er i uke 35, og fikk igår påvist sukker i urinen. Er det noen som har erfaring med det samme? Legen min ønsker at jeg skal komme til kontroll igjen om noen få dager, og ta kontakt hvis jeg det skjer noen endringer med kroppen min. Synes selv det skjer endringer med kroppen hele tiden... Har hatt endel hodepine den siste tiden, og fått vann i kroppen. Blodtrykket har også steget noe. Legen sa det kan tyde på svangerskapsdiabetes... Kanskje jeg bør unngå sukker og raske karbohydrater fremover, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Føler med deg selv om jeg selv ikke har fått påvist sukker i urinen enda. Jeg jobber på legekontor selv og sjekker meg selv regelmessig. Har heldigvis unngått å få det enda. I hvert fall i denne førjulstia der det er mye småkaker og sånne ting.

Tok de blodsukkeret ditt hos legen? Skulle du komme tilbake fastende? Du må nok være litt mer forsiktig med sukker i maten fremover. Jo mer sukker du har i blodet, jo mer får barnet også og da legger han/hun på seg mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også påvist mye sukker i urinen på forrige kontroll - uke 36+5... ble sendt til blodprøver (glukosebelastning) på Ullevål for å sjekke om det kan være svangerskapsdiabetes... ikke fått noe svar på prøvene ennå. Ingen har foreløpig advart meg mot noenting, og av hva jeg selv leste på nettet så er dette noe som kan skje uavhengig av hva man spiser... http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322816.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svarene. Skal til legen i morgen, så da regner jeg med jeg også blir sendt til Ullevål hvis sukkerinnholdet er like høyt. Alltid noe en skal bekymre seg for...blir vel ikke bedre når lillegutt har kommet til verden heller. Kjenner morsinstinktet allerede:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...