Gå til innhold

Hvordan var det når vannet deres gikk ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare fosser det brått, eller er det spesielle situasjoner som fremprovoserer det f eks ? Aktivitet, sitte, stå etc ???

Kommer alt eller litt og litt ? Hva er mest vanlig ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg kom et litt og litt, men jeg vet at hos noen kommer alt på en gang.

Skrevet

jeg sov den ene gangen vannet gikk før veene begynte .I de andre to tilfellene gikk det lene etter veene var begynt,og da mens jeg gikk rundt.

Skrevet

Hos meg gikk vannet etter ti timer med rier. 45 min senere var gutten min ute. Så her startet pressriene med en gang vannet gikk.

Skrevet

jeg lå i senga og prøvde å sove, og hørte plutselig et knepp, som om noen tok en nål og stakk hull på en ballong, så kom det en foss med fostervann samtidig som jeg hoppet ut av senga..! :P var forberedt på dette da, for jordmor fant ut at jeg hadde en stor vannpose som stakk ut da jeg var på kontroll. :)

men så hadde jeg AAALT for mye fostervann også da, 3-5 liter.. :P heldigvis kom jo ikke alt med en gang da, vannet måtte tas to ganger etter det igjen.. :) og for en nett liten mage jeg fikk da..! :D

Skrevet

førtse gang gikk vannet etter at vo var godt i gang på sykehuset. andre gang hadde jeg fostervannslekkasje ett døgn før ting startet ordentlig.

Skrevet

Vannet gikk med siste mann, men hodet var festet så det kom bare litt og litt. Gjorde ikke noe, lå på sofaen.. hehe

Skrevet

det begynte å lekke litt på natta.......også litt blod......husker ikke helt når for jeg var helt i tåka. våknet ved 0700 tiden av at de ble sprettet champagne........., men det var visst bare vannet som gikk. Ble vått ja!!!!!!

Skrevet

Reiste meg opp fra senga og det sa plask.

Ba gubben om et håndkle og han kom med to tørk fra tørkerullen.

Panikken satte inn (hos han) når jeg sa nei nei, HÅNDKLE og pekte på gulvet:p haha...

Skrevet

Med førstemann tok de vannet på sykehuset. Jeg hadde epidural og merket ingenting til det.

Med andremann var det slik at jeg våknet 04.45 og følte at jeg måtte tisse + at jeg hadde litt trykk i magen. Reiste meg opp av sengen, hørte en "knepp" og ut fosset masse vann. Etter det gikk alt veeeeeldig fort. Jenta var ute 06.10 (:

Skrevet

Begge mine ganger har det gått litt og litt... Jeg har hørt/kjent en lite "krakk/knepp" eller hva man skal kalle det først og så har det kommet litt.

Skrevet

Og begge gangene har jeg vært i ro (satt første gang, lå andre gang). Første gang var det starten på fødselen, andre gang hadde jeg hatt en del rier først.

Skrevet

satt på gulvet sammen m storebror som da var 2 år og 4 mnder. bygde lego.... plutselig begynte det å renne...sa til gutten min litt febrilsk; mamma mååå på do!!! tenkte først det var myye utflod, men når jeg satte meg på do og tissa så stoppe det jo aaaaldri. måtte legge meg på sofan siden hodet ikke var festet. fikk ei venninne til å komme å pakke bagen for meg (hadde kommet så langt som å skrevet ei liste hihi), ringte jo legen og ambulansen. de kom inn og henta meg.... følte meg jo ikke syk i det hele tatt, hadde ikke rier...rar opplevelse. 11 dager før termin det da, og m førstemann ble jeg satt i gang etter 14 dager over termin...

Skrevet

Vannet mitt gikk på doen på sykehuset mens jeg lente meg over jordmor..hehe..fy faen det rant masse ut..stakkars de som måtte tørke opp etter meg! Da var riene på sitt værste oeg trodde seriøst jeg skulle sø så vondt hadde jeg det..Huff 5 uker igjen :(

Skrevet

sov i sengen min kl 04 om natten, kjente en murring i magen, gikk på do og da begynte vannet å sive. Tok på bind, ringte kk, sjekket bindet igjen og bekreftet at joda. Gikk så å la meg igjen. Min elskede lå og snorket ved siden av meg, begynnende fyllesyk og hele pakken. herlig.

Skrevet

Ble tatt på sykehuset med begge mine, og det var som en foss som kom! Merkelig følelse egentlig. :o)

Skrevet

Den første gangen tok jordmor vannet. Andre gang gikk det så fort at jeg ikke merket noe til noe vann i det hele tatt - så der vet jeg ikke.

Tredje gang gikk det mens jeg lå i badekaret på fødeavdelingen, og det var bare DEN jetstrålen som omtrent fikk meg til å skyte som en rakett bakover og dunke hodet i badekarkanten.

Jeg vet ikke hva som er mest vanlig.

Skrevet

hos meg gikk vannet i do...var ikke vann noen andrebsteder og da jeg kom på sykehuset sa de at vannet var gått!...merket det ikke.

Skrevet

Det fosset ut. Måtte på do på natta og slimproppen gikk uti gangen på vei til do. Hode hans var ikke festet fordi han lå i sete. Tror det var noe av grunnen til at det fosset ut her.

Skrevet

Begge gangene måtte de ta vannet rett før ungen kom, så da fosset alt med en gang.

Men om vannet går av seg selv tror jeg det varierer veldig mye om det kommer litt og litt eller alt på en gang. Kjenner flere som har opplevd begge deler.

Skrevet

ble tatt vannet mitt.å det fosset.gubben måte løfte bena fra gulvet for det rant ned fra senga og utover hele gulvet.komiske var at jeg var inn natten før (fordi jeg trodde vannet hadde gått),å da sa legen at jeg hadde lite fostervann..hmm..jordmora som tok vannet hadde aldri sett så mye fostervann,hun hadde jobbet noen år.å for vær rie,kjentes det ut som jeg tissa på meg i starten.var helt syke mengder.

ei vennine av meg mista forstervannet i kikra i bryllupet til en vennine:)

Skrevet

alle de 5 gangene jeg har født, har de tatt vannet på sykehuset.

rart at det er så forskjell på folk.

men er glad det ikke har gått hjemme her da....

Skrevet

Først gang kom denne kneppelyden da jeg reiste meg fra senga hjemme, fosset hele veien inn på badet.. Gubben måtte tørke opp "bekken" med håndklær.

Andre gang gikk det på undersøkelsesbenken på sykehuset. De skulle sjekke åpningen da jeg kom inn, og vips randt det overalt.. Utover benken og inn mellom veggen og benken, utover gulvet osv :-)

Tredje gangen tok de vannet på sykehuset i håp om å få igang fødselen, siden jeg var godt moden, allerede hadde en åpning på 3 cm og ventet stort barn..

Skrevet

Hos meg fosset som bare det. Alt kom ut på engang. Buksa ble gjennomvåt. så ut som jeg hadde tisset i buksa. Føltes som jeg hadde tisset i buksa, uten at jeg kunne kontrollere det. Var så ekkelt følelser.

Tok meg ca. 5 sek. før jeg skjønte hva som skjedde da vannet gikk, og siden dette er mitt første barn, fikk jeg litt småpanikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...