phantomet Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Her i phantom-hulen startet dagen som følger: Phantom-mannen vekker de tre eldste ungene, og Junior blir lempet inn i sengen til mamma, mens pappa dusjer. Ligger og prater og koser litt. Så er det påkledningsseanse, der absolutt alt er galt...Pappa får ikke hjelpe, klarer ikke selv, om mamma får ikke hjelpe heller.... kampen starter samtidig som Måka våkner og vil være med. Da blir Junior enda mer uregjerlig, for lillebror får ikke kose... Etter mye frem og tilbake kommer endelig tøyet på, så kler phantomet seg, før tøyet til Måka finnes frem. Nå har kvalmen meldt seg. Måke vrir seg som er orm mens jhan blir kledd, jeg sliter med kvalmen men får da kledd ham på et vis...Måka like blid. Så matpakkesmøring og ordning for skole og barnehage. Phantom-mannen har heldigvis noenlunde kontroll. Junior vil ikke spise for han er mett....! Da ordner jeg med spesialfrokost til ham, for noe må han spise, og å sloss tusen ganger om morgenen med kvalmen hengende over hodet er uaktuelt. Maten var så god at han ville ha mer...mens nå står de to eldste og venter på å dra.. Endelig er alle ute av døren, og Måka kan spise sin frokost i fred og ro. Plutselig kommer phantomet på at søknaden om fødeplass må sendes, så det blir litt løping for å finne den frem og stoppe phantom-mannen på gårdsplassen. Phu...endelig stille... 1/2 brødskive og et 1/2 glass cola for kvalmestilling...Litt av en frokost... Og nå raser Måka rundt for å finne på sprell...
Travelmor Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 God morgen! Det høres jo ut som en god morgen, selv om kvalmen truer. Kanskje Måka sine sprell gjør at dagene går fort.. Mange av oss her inne vet akkurat hvordan du har det, selv om det selvsagt er grader av hvor dårlig man blir. Det trigger ett og annet minne. Jeg var veldig dårlig i de to første svangerskapene, slapp så vidt sykehusinnleggelse. Når jeg var gravid med nr 1. orket jeg bare spise popcorn og appelsiner..og det holdt jeg frem med gjennom hele svangerskapet. En litt annen frokost enn din:-) Men det snudde med 3. svangerskap, da ble kvalmen mer moderat. Håper det blir til å holde ut for deg denne gangen! Kanskje det snur med nr 3? Ellers nyter jeg at de fire eldste er ute av dørene. Særlig storesøster. Hun er veldig morgengretten, veldig tenåring uten øyner for andre og kaprer selvfølgelig badet. Det blir som regel et vanvittig munnhuggeri.. og jeg føler meg nesten helt tom når hun rasende smeller døren igjen etter seg med eder og galle som hilsen. Som regel legger hun matpakken demonstrativt igjen. Det har vært det samme hver morgen nå i mange år!! Jeg og det minste travelbarnet skal snart ut å gå. Deilig med litt luft nå, selv om været kunne vært bedre! Ønsker deg en fin dag, til å holde ut!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Sender deg luft og friske bølger, mot og positive tanker og ønsker om en god dag:-) Hørte på En stjerne skinner nettopp og tårene triller her også nå! For deg og tusen tanker, for englesøster og julen som venter.........det er en underlig tid vi går inn i og tankene vandrer - hånd i hånd med sterke følelser........:-) Hvil deg nå kjære phantom, og husk, du er bare en liten pike du også, sånn som alle oss andre..........ta godt vare på henne:-) Klemmer på
trøndermamma Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Og jeg syntes synd på meg selv i morges....men du har jo hatt det mye verre! Hadde bare en unge å ta meg av jeg, den eldste og minste har fri i dag, så de lå og sov da jeg og mellomste dro. Men til gjengjeld slo han seg så til de grader vrang.... Han ville ha med ski til skolen, men de står fremdeles nedpakket i garasjen, så jeg sa nei. Noe som medførte mange tårer og hyling. Etter mye om og men kom vi oss ut, men han skulle ikke ha på ullsokker eller votter (og her i blåste det og var -6) Boblebuksen hans var fremdeles fuktig, så jeg kjørte ham på skolen. Halvveis dit begynte han å lage bråk igjen...han skulle ta bussen! Da var klokken så mye at jeg bare lukket ørene og kjørte til skolen! Fikk dratt ham med meg inn og hengt buksen i tørkeskapet. Heldigvis var han da blitt blid igjen, og var på full fart ut døren for å leke. Måtte løpe til bilen og rase ivei for å rekke jobben....og her sitter jeg nå Stille og rolig, for her har juleferien så vidt begynt å gjøre seg gjeldene....Godt å stresse ned litt:) Håper du får en roligere helg, selv skal jeg jobbe litt ekstra! God helg:)
Trollmora Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Vridne unger er noe herk uansett når på døgnet det måtte være og spesielt når man ikke har allverdens tålmodighet i kroppen til å finne på andre inngangsvinkler til problemet deres! Hva med å smøre matpakker om kvelden? Da blir det bare frokosten som må ordnes og man frigjør minst fem minutter og en voksen. Håper dagen din blir litt bedre og at du ikke blir så innmari kvalm når Junior skal hentes. Fredagsklæm fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå