Stratos med 3 barn Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Ved 2 anledninger har jeg ligget på barselavdeling, på 2 forskjellige sykehus. Ved begge anledninger har jeg delt rom med personer som har hengt i snora etter de ansatte 24/7..... Blir helt rystet jeg! Tror de det er et hotell eller? Er det slik rundt forbi?
Eve Dallas Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Tja, ikke vet jeg. Jeg lå på rom med en som hadde fått nr.5. Nei ingen av oss var noen flittige brukere av snoren nei.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Det finnes de som er sånn. Jeg delte rom med ei sånn frøken:( Slitsomt å være på samme rom som spør du meg. Vekker ungen, vekker meg, okket og uffet og maset og klaget, på ALT! Jeg rørte ikke knapp/snor en eneste gang...
Gjest Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Huff da,det er vel ikke det som er meningen med den snora..Men det finns vel de som syns det er lettere å ringe ennn å løfte ræva og gjøre noe selv. Hvis de hadde fått keisersnitt er de unnskyldt da,men ellers...Brukte den ikke i det hele tatt,hadde ikke behov.Gikk heller en ru|nde hvis|
Gjest Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 (ei lita som trykka på noen knapper ja;-) ...det var noe jeg lurte på.
Loglady Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Snora er der for at man skal bruke den ved behov. Så er det dette med følt behov og faktisk behov, da.
Stratos med 3 barn Skrevet 30. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 30. november 2007 Jeg har fått to keisersnitt og har kun brukt snora første natta (fordi jeg ikke fikk stå opp og lå lenket til senga med urinposen og hele "styret"). Snoren har kun blitt brukt til hjelp med barnet (skifte bleie), ellers har jeg klart meg selv. Folk må gjerne bruke den altså, men når det er som de tilfellene jeg har vært borti..... Hjelp til å rette på puter og greier....., nei da altså De ville heller ikke hjem, så det sier vel sitt.
Nemofish Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Jeg ringte ofte i snora. Ikke for å få hjelp til å riste på puter, selvfølgelig, men når jeg lurte på ting og tang. Personalet på barsel oppfordret til dette, - fordi det var enklere både for dem og oss enn om vi skulle løpe rundt i korridorene og lete.
"husmor"med lille Nora Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 eg brukte den et par ganger. men det var pga eg sleit med amminga.. men ellers så brukte eg den ikke.. folk må bruke snora så mye de vil,, men å rette på noen puter? det kan de nå i det minste gjøre selv. var så heldig og fikk fam rom så der var det bare eg og sambo som bodde i 2 dager;)
mamma til en prinsesse Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Jeg ringte også i snor, men bare da jeg trengte hjelp til amminga. Hadde litt start problemer.
NyBaby2007 Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 mye enklere enn å leite etter riktig person hele tia ja.... veldig vanskelig å finne di noen ganger. har heller ikke brukt den snora men skjønner di som gjør d
Mammapudding Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Jeg ringte myyye i snora, hver gang jeg skulle amme for jeg fikk det ikke til, å jeg var ikke i stand til å gå noen plass pga ekstrem svimmelhet. Var så redd for å virke masete, men alle som kom var veldig hyggelige og hjalp meg med amminga. Nå var nå jeg alene på et dobbeltrom da..
Neijasså... Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Jeg ringte i snora når jeg trengte smertestillende og varm rispose (vonde etterrier...), ikke ellers som jeg kan huske. Men vi ble også oppfordret til å bruke snoren dersom vi lurte på noe eller det var noe vi trengte.
Gjest Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 Jeg hang i snoren med førstemann fordi jeg rett og slett ikke fikk til å amme selvog måtte ha hjelp til å legge babyen til hver gang han ville ha mat, noehan ville ha ganske ofte. Men jeg fikk beskjed om at jeg skulle ringe på dem jeg da. Når det er sagt, så ja,med mini trodde jeg at jeg at jeg lå på hotell ja, fordi det gjorde jeg, hehe... Barselloftet på pasienthotellet på aukeland ;-)
To tette og en badehette Skrevet 30. november 2007 #15 Skrevet 30. november 2007 Jeg brukte snoren flittig og ble oppfordret det. Men så fikk jeg heller ikke lov til å forlate sengen...brukte den mest til å få hjelp til amming og ved spørsmål. Personalet foretrakk det framfor å ha 10 vandrende kvinner i gangene så kunne de dele seg, prioritere rett, eller rett og slett be folk vente 5 minutter. Tror jeg var ganske heldig for møtte bare på utrolig positive og snille pleiere som hjalp meg masse.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 30. november 2007 #16 Skrevet 30. november 2007 jeg ringte en del i snora..men det var fordi jeg klarte å stenge meg selv og snuppa inne i senga!! var jo ikke mulig å løsne grindene på sidene uten hjelp..det var teit!
Gjest Skrevet 30. november 2007 #17 Skrevet 30. november 2007 Jeg fikk kjeft fordi jeg ikke ringte nok i snora... Vi hadde mye problemer på barsel. Jenta var dysmatur og veldig liten. Hadde også veldig store problemer med ammingen, hun tok rett og slett ikke tak. Om natta når hun gren gikk jeg rundt og prøvde å få henne rolig. Var en barnepleier som hørte det, og hun sa jeg måtte ringe i snora så de kunne hjelpe meg. de ville ikke at hun skulle skrike seg enda tynnere, som de sa... Og de sa at jeg skulle ha hjelp hver gang jeg skulle prøve å amme, og hvis de glemte det MÅTTE jeg ringe i snora istedenfor å stresse selv og ikke få det til... Men gjaldt det andre ting, som f.eks da jeg skulle pumpe første gangen, gikk jeg på vaktrommet og spurte om hjelp. De er der jo for en grunn da. Man skal ikke ha dårlig samvittighet for å spørre etter hjelp til f.eks amming, eller hvis man har problemer med å gjøre ting selv. Tanta mi hadde infeksjon og blodmangel etter fødsel, hun var pent nødt til å ringe i snora for alt, hun fikk nemlig ikke lov å reise seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå