Gå til innhold

Fredag! Hva gjør dere i helgen da?


Har to godgutter!

Anbefalte innlegg

I morgen skal vi på besøk og spise grøt og pynte pepperkaker. Søndag er det tenning av juletreet i nærmiljøet her, så det må vi få med oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres veldig koselig ut.

 

Vi skal til svigermor i helgen. ungene gleder ser til å treffe bestemor igjen. Det er lenge siden vi har fått vært der nå. Så får vi kanskje ordnet oss med barnevakt på lørdagen, så vi får kjøpt inn resten av julegavene. Er litt enklere og raskere uten unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skulle vi egentlig vert på julebord, for første gang på fire år. Hadde gledet oss masse, ordnet med barnevakt og alt. Skulle overnatte på hotell. Besteforeldre og en onkel skulle være barnevakter, og vi skulle få en helg for oss selv. Har ikke hatt en helg uten barn på fire år. Når jeg sier helg så mener jeg egentlig lørdag til søndag.

 

I stedenfor skal jeg være hjemme med syke barn, eller kanskje (om ikke snuppa begynner å drikke litt mer) på sykehuset. Skal på legevakten igjen i dag, så får se da om vi fortsatt får lov å være hjemme. (vi var på legevakten i går også) Hun er oppe hele natten, gråter stort sett hele tiden og nekter å spise eller drikke. Så jeg skal trøste, dille, gå på gulvet, trille i vognen, gi forstøvermedisin hver 3. time og ellers tvinge i henne drikke ved hver ledige sjanse.

 

Uff, dette ble sytete. Ser nok litt lysere på det når jeg får sove litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars dere. Er ikke godt når de er syke. Hun har astma?

 

Hjelper sikkert å få sove litt. Får håpe hun får i seg litt veske da så dere slipper å være på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha juleverksted og julegrøtspising hos oss i morgen med fetterne og kusinen til Magnus...De skal male på lerret, blir sikkert kjempekjekt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja det er astma. Heldigvis har hun vert litt bedre i dag. Drukket ca 2dl med solbærsirup, og spist et halvt beger med fruktpurre. Tisser litt igjen. Legen var godt nok fornøyd til at vi får være hjemme, selv om hun har gått litt ned i vekt. Hun har vert syk lenge nå, så det var ventet at vekten ville gå ned. Får ekstra vektoppfølging siden hun er født to månder før terminen og fremdeles ligger godt etter jevnaldrene.

 

Siden hun har vert så bra i dag, har vi planer om å reise på julebord likevel. Det blir et avkortet julebord, og ikke noe hotell. Likevel, det skal bli topp med litt avlstning. Og det beste er at foreldrene mine skal overnatte her og ta seg av snuppa om natten så vi får sove, og stå opp med alle fem dagen etter.

 

Så jeg ser mye lysere på det, utrolig hva litt søvn kan gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal vi på åpning av julegaten rett nedenfor oss. For å sitere mammas venninne: Det er vel det nærmeste skomakergata det går å komme! (Du skulle tatt deg en tur, Mersa, så du kunne drømme deg tilbake til barndommen - er det ikke du som liker skomakergata'a?)

Nissene skal ha grøtfest på vertshuset og kanskje kommer den store nissen også??

 

Søndag skal vi til svigers og spise middag. Onkelen til mannen kommer på besøk, så da må vi jo sørge for å hilse på han (han bor i Narvik). Det bli kos..... og så er denne helgen også over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhhh...jo elsker skomakergata! :-) Sørget for at skolen skal ha "Vi tenner våre lykter" som fells sang i år....hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crap! Det regner. Blir nok ikke noe av å se på julegateåpningen nå. Får se om vi tar en liten tur ned når Linea har våknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pst: Der jeg kommer fra, er det visst nok skomakergata fikk inspirasjonen fra til å bli skomakergata. (tungvindt forklart..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har faktisk bystatus.

 

Kjempe fint der da. Det heter seg at han som skrev Skomakergata fikk inspirasjonen fra strykejernet, det er det smale huset på bildet. Det er forresten Norges smaleste hus. Og at sangen de synger i serien, "Vi tenne våre" er skrevet i Tvedestrand. Vet ikke om det stemmer, men er jo litt koselig om det stemmer da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...