Stratos med 3 barn Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Sender jeg ungen i bhg får jeg dårlig samvitighet,selv om han aldri er der full dag, kun noen timer. Og han trives! Har jeg han hjemme får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ofte føler jeg ikke stekker helt 100% til fra 7-19 (tiden han er våken). Alltid noen jeg burde besøkt Alltid ei gammal "tante" jeg burde ha hjulpet mer/oftere Alltid et hus som hadde trengt så mye, mye mer Også noen dyr som aldri får nok heller For ikke å snakke om bilene som kronisk er møkkete og rotete Og sikkert tusen andre ting jeg ikke kommer på i farta Fler som har det sånn? Hva kan man gjøre med det a? Blir så irritert på meg selv og sliten av å ha det sånn
Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Sånn er vel de fleste mødre og kvinner i mer eller mindre grad... Dumt egentlig, men vet ikke hva man skal kunne gjøre med det. Må vel være å akseptere sin egen situasjon.
Monajenten Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Tror det der er et kvinnefenomen, dessverre et meget upraktisk et:-/ Går også rundt med konstant dårlig samvittighet for et eller annet, og klarer liksom aldri å slappe helt av.
Prins&Prinsessa Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Jepp, kjenner meg igjen her ja. Hadde det slik en stund også. Men jeg satte meg ned å tenkte på hva jeg faktisk kunne gjøre. Er ikke alt som lar seg gjøre i løpet av en dag. Men kan jo legge inn ett besøk til gammel tante lørdag neste helg med ferske brød/boller. Men uansett håper jeg du klarer å legge dette av deg, for det er ikke godt å ha det slik. Prøv å prioriter, det du ikke får tid til må du bare si til deg selv "jeg har faktisk ikke tid til dette nå". Masse lykke til!!!
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Jeg har det sånn, og jeg vet ikke hva enn skal gjøre med det. Jeg er ofte sliten om dagen, og jo mer sliten jeg blir jo dårligere samvittighet har jeg. Men jeg har bagynnt med det at jeg sender lillegutt i bhg fordi han elsker bhg sin og fordi det er mer moro for han der enn hjemme når jeg har fri liksom. Jeg jobber da nesten 80% også da. De helgene jeg har fri finner vi på noe i sammen, i helga blir det først førjulshelg på maihaugen og julegateåpning i bygda her. Vi skal kose oss masse i helga. Jeg tenker jeg ikke skal ha dårlig samvittighet fordi jeg ikke rekker alt, jeg vet det er mange jeg burde ha besøkt osv, men tiden strekker ikke til, men skal prøve å få til noen førjulsbesøk. og ta noen i romjula også.
Hva skjer'a?♂ Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Jeg har det ikke i det hele tatt, har så og si alsri dårlig samvittighet til tross for at jeg ikke er noen perfekt husmor, mor, kone, datter, venninne osv. Jeg er nok litt mann der:) Foreslår at du prøver å utforske å adoptere litt av den mannlige tankegangen på området og at du blåser litt i kjerringkulturen på området:) Si til degselv hver gang du har gjort noe at DET var kjempebra, jeg er jammen flink:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå