Gå til innhold

POSTAFEN

Noah 21.05.08 :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så utrolig kvalm,er det 24 timer i døgnet :( var hos legen i dag og spurte om jeg kunne bruke postafen tabletter,han sa ja,men jeg er alikevell veldig skeptiskt! har lest så mye forskjellig her på bim,noen sier at man trygt kan bruke di,mens andre sier det motsatte,blir jo da enda mer usikker..er så utrolig kvalm nå og vurderer sterkt og ta en tablett,har hatt pakken i hånden mange gange,men tenker hele tiden på at fosteret kan kansje ta skade av det,legger da fra meg pakken og kjenner tårene presse på og tenker at jeg er egoistisk som er villig til og ta en tablett for og roe kvalmen samtidig som det kansje kan skade fosteret.Hva gjør jeg? har kjøpt sea band,men hjelper ikke.. er sikkert mange her inne nå som kommer til og synes jeg er hysterisk,men det får bare gå:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Postafen er et godt og gammelt medikament som man har god erfaring med, og er rimelig sikker på at ikke skader babyen. Du kan absolutt prøve det!

Noen syns det hjelper kjempegodt, andre blir bare trøtte, noen føler det hjelper på kvalmen, men blir veldig trøtt osv. Men det er ikke grunnlag for å si at det er skadelig for fosteret.

Du kan jo prøve en tablett, og se hvordan du reagerer på det. Hadde jo vært herlig om du endelig har funnet noe som virker:)

Lykke til, og god bedring!

Skrevet

Dette står det i Felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko . Bør kun ordineres i laveste dose over kortest mulig tid. Overgang i morsmelk: Utskilles i morsmelk. Preparatet bør ikke brukes under amming.

Tenker at det er en grunn til at " Fordelene ved bruk av preparatet under svangerskapbør vurderes i forhold til mulig risiko ". Virker jo da som det mulig kan være skadelig..Eller at man ikke vet hvorvidt det er skadelig eller ikke..

Men siden legen din har skrevet det ut til deg, så må det vell være trygt da...

Skrevet

Jeg brukte det litt forrige svangerskap. Poden har ikke tatt skade av det:) Er gravid igjen med kvalme, men har prøvd akupunktur som har hjulpet litt, men ikke tatt vekk kvalmen.

Jeg synes at hvis du er så kvalm at du ikke klarer å fungere så ville jeg prøvd postafen eller Marzine som også kan brukes. Postafen hjalp meg litt sist. Nå har jeg vært 100% sykemeldt, så har ikke vært på jobb, derfor har jeg ikke tatt noe nå.

Det blir en vurderingssak hva du ønsker å gjøre.... For meg hjelper det å spise ofte, det hjelper på kvalmen. Jeg ble kvalm i uke 5 og er det fortsatt i uke 14+5:S Synes det var mer kvalme i begynnelsen enn det er nå heldigvis:P

Uansett hva du gjør, ønsker jeg deg god bedring:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...