Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #1 Skrevet 30. november 2007 Er 39+4 i dag, og var på kontroll hos legen. SF mål var 37,5. Altså ligger jeg over det "Grønne feltet". Legen sa ikke noe om det, og jeg så ikke på helsekortet før etterpå og tenkte over det... og nå slo det meg plutselig, at herregud, babyen må jo være.. stor :/ er kjemperedd for at babyen skal være så stor at jeg ikke skal greie å føde den uten tang/vakum osv (man bekymrer seg jo for så mye:S) Noen tanker om dette? På forhånd takk.
Erisa* Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Det kan jo være litt med måten babyen lå på, og mengden fostervann og sånn... Hvis man skal se hvor stor babyen er, må man helst se med ultralyd.. Forstår du er bekymret, men det kan vel være at den ikke er så kjempestor likevel? Jeg er førstegangs, og har nok dessverre ikke mer nyttige tanker enn dette:) Ønsker deg lykke til i alle fall! Kanskje du kan ringe til jordmoren din i morgen og snakke med henne om det? Det syns jeg ofte hjelper når slike tanker kommer opp. Er ikke godt å gå slik og fundere på sånne ting, bedre å få snakket skikkelig om det, så du slipper å bekymre deg unødig!
*Super*Mamman* Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Neida, bebien trenger ikke å være stor fordet.. Har ligget langt over det grønne feltet i alle mine svangerskap, men har fått unger på max 3,3 kg...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Det trenger ikke å stemme på noen måter!! jeg var i forrige uke å ble målt og jeg sprengte skalaen helt vannvittig! Jeg hadde større enn deg og er 2 uker mindre enn deg... Men jeg har vært på mange ul pga sykdom og vet at jenta er helt som hun skal være. Det er nok som blir sagt her om hvordan babyen ligger, og jeg personlig mener at at jeg bærer babyen lengre ut enn hva andre gjør igjen, men det vet jeg ikke om stemmer. Noe må det jo være siden jeg ikke har noe stort barn, men en stor flott mage ;-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 jeg ble målt til 38 i går i uke 35/36....hos meg har de før sagt at babyen er liten.så jeg ble litt satt ut selv.men legen mener at terminen min er feil.så jeg skulle komme til ny kontroll og vurdering.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Hehe, jeg har et SF-mål på 36, og er bare i uke 35 men jordmor sa jeg måtte ha mye fostervann, for magen var så hard at hun nesten ikke klarte å kjenne babyen har ligget øverst på det grønne feltet hele svangerskapet, mens nå ligger jeg over det. UL 4 desember, blir spennende å se om jeg får stor baby, eller om det rett og slett er bare vann håper det
Gjest Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 som regel er det forstervannet som utgjør symfysemålet..jeg var også ganske fortvilet da jeg kom opp på 37 nummeret:S også fordi jeg plutselig steg veldig mye på bare ett par uker..men de følger jo med på både blodtrykk, urin og ødem for å se om det kan være noe..og det er jo hodet som er"tungt" å trykke ut,ikke sant?Og hodet vokser jo ikke i rekordfart så nære termin;o) I går fikk jeg til og med beskjed om at jeg bare måtte spise, fordi jeg hadde gått litt ned i vekt.. Hvis symfysemålet ditt fortsetter å vokse til neste kontroll så skal de følge opp dette. Dette ordner seg sikkert fint for deg! Husk at de som virkelig får en tøff fødsel pga stor barn er ofte liten av vekst eller asiatisk opprinnelse og er sammen med en stor norsk mann..kroppen vår er jo skapt for å føde, og sykehusene tar utrolig godt vare på oss:o)
mamma :-) Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Hei! Kommer helt ann på hvordan babyen ligger. Har du født 1 eller 2 ganger før ligger barnet mye lenger ut og du får større mave. også pga slappe mavemuskler. Selv er jeg i uke 32+2 og har sf mål på 41, men så har jeg 2 gutter der inne. ;D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå