LilleBanan blir storebror Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Leste på ett innlegg du hadde svart på her ang ett glass vin på juleaften. Det skal promille til for at det er skadelig for babyen...det har jeg sett du har argumenter for i en annen sammneheng her inne også! Hvem har vranglært deg??? DU FÅR PROMILLE AV ETT GLASS VIN! Å om det ikke er merkbart for deg så er det det for den bitte lille forsvarsløse babyen din! Den må fortære alkoholen den drikker gjennom fostervannet ditt med den lille levra si! Det er en grunn til at det ikke er lov å kjøre bil her i landet når man har drukket kun ett glass vin: man får promille!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Men uansett hva hun velger å gjøre,er det din sak? Har det noe med deg å gjøre i det hele tatt? Neppe.. Bare la henne gjøre som hun selv vil,og ikke bry deg!
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Poppulært å signere med anonym her, så bra at folk står for meningene sine. Noen må da iværtfall prøve å formidle litt vett til de som er av den oppfatningen at alkohol er greit i svangerskapet. Bryr meg gjerne jeg!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg signerer med anonym kun fordi jeg tilhører et annet trimester.. Ja,greit det er skadelig og alt mulig. Men hva i alle dager angår det deg uansett??? Jeg drikker ikke,men bryr meg katten om hva andre gjør! Hennes jordmor har sagt det var greit,da må du nesten la henne tro det er greit.. Og slutte å bry deg! Dette bør jo være deg klekkende likegyldig?
LilleBanan blir storebror Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 Var ikke det innlegget med hun med jm som sa det var greit. Skrev ikke det andre innlegget for å diskutere med deg. Du får slutte å bry deg om at jeg bryr meg, er mitt forslag. En veldig egoistisk holdning du har.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Er det egoistisk å la folk stå for sine egne valg? Synes det er ganske rimelig og greit jeg da.. Vi trenger ikke flere "nabokjærringer" som hele tiden skal informere andre om at de vet og kan best. Jeg blir bare så irritert når du virkelig føler du må starte en hel tråd for å rakke ned på noen! Fei for egen dør,la andre stå for sine valg så får du stå for dine. Er ikke verre enn det. Sånn er det å være gravid,noen velger å gjøre det på en måte,andre på andre måter. Sånn må det bare være! Og om hun velger å ta seg ett glass vin på julaften eller nyttårsaften,så er ikke jeg egoistisk selvom jeg ikke bryr meg større om det! Det er jo hennes valg. Hennes kropp. Og hennes barn. Har ingenting med deg å gjøre i det hele tatt.. Men skjønner at jeg har ganske rett her,når du faktisk klarer å få piggene såpass mye ut,bare fordi jeg diskuterer med deg. Nå har jeg iallfall ikke mer å si,så du får ha en god natt. Også håper jeg denne jenta får med seg pekefingeren din før hun sovner. For det er viktig.
Linaria Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Tja, det er kanskje ikke egoistisk å la folk stå for egne valg. Men hvilke valg har babyene i magene da, når mor velger å røyke eller drikke? Skal man virkelig holde kjeft og bite det i seg, når man ser andre skade uskyldige små liv?
preggy pop Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 snakk om hvilket kaldt og guffent samfunn vi hadde hatt hvis vi skulle slutte å bry oss om hverandre. Hvis jeg ser noen som røyker og blåser røyken rett oppi vogna til ungen - så reagerer jeg. Fordi jeg tenker på ungen. OG DET HAR JEG TENKT Å FORTSETTE MED. Ja takk til nabokjerringa! Og nei til alkohol under svangerskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå