Gå til innhold

TEMA: kolikk eller Kiss-Kidd??? Noen meninger?! :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en av de heldige som fikk en sønn med kolikk... Eller var det kolikk??? Etter tre behandlinger hos manuellterapaut var det en helt ny hverdag i dette hus!

Etter samtale med en del andre mødre har jeg inntrykk av at helsestasjoner ikke anerkjenner det såkalte kiss-kidd syndromet.

Jeg har hørt at norge er det landet i verden som har flest tilfeller av kolikk, og mye av årsaken er det at helsevesen i resten av Europa har begynt å behandle barn for dette såkalte syndromet.

Noen med samme erfaring? Evt noen som har en opplyst helsestasjon som tipser om denne "lidelsen"...

Hilsen en mor med et frisk Kiss barn! :D:D:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg blir så glad for alle som får hjelp!

Har selv hatt kiss-barn og så hvordan livet forandret seg. Vi hadde ikke det typiske kollikk-barnet, men store ammeproblemer bl.a.

Dette var helt i starten at diagnosen ble kjent i Norge og mannen min som er fysioterapeut hadde hørt det nevnt i en bisetning.

Han skjønte at det var noe galt med lillesøster og fikk tilslutt råd av en kollega om å oppsøke Bjørn Helgar som er guru på området her i Norge. Hun ble bra etter 2 behandlinger.

Det sies jo at tilfanget kan være så mange som inntil 30% av alle fødte barn. Det er rimelig mange og derfor tror jeg mer på at det som har vært definert som kollikk her, har vært mange kiss-barn. Ikke nødvendigvis alle, men en god del.

Om du ikke har oppdaget den, er det et forum for kiss-foreldre, men jeg vet ikke hvor stor aktiviteten er der inne nå. kiss-kiddforum.com.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...