Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg er en av de heldige som fikk en sønn med kolikk... Eller var det kolikk??? Etter tre behandlinger hos manuellterapaut var det en helt ny hverdag i dette hus! Etter samtale med en del andre mødre har jeg inntrykk av at helsestasjoner ikke anerkjenner det såkalte kiss-kidd syndromet. Jeg har hørt at norge er det landet i verden som har flest tilfeller av kolikk, og mye av årsaken er det at helsevesen i resten av Europa har begynt å behandle barn for dette såkalte syndromet. Noen med samme erfaring? Evt noen som har en opplyst helsestasjon som tipser om denne "lidelsen"... Hilsen en mor med et frisk Kiss barn! :D:D
elinmamma Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Å, jeg blir så glad for alle som får hjelp! Har selv hatt kiss-barn og så hvordan livet forandret seg. Vi hadde ikke det typiske kollikk-barnet, men store ammeproblemer bl.a. Dette var helt i starten at diagnosen ble kjent i Norge og mannen min som er fysioterapeut hadde hørt det nevnt i en bisetning. Han skjønte at det var noe galt med lillesøster og fikk tilslutt råd av en kollega om å oppsøke Bjørn Helgar som er guru på området her i Norge. Hun ble bra etter 2 behandlinger. Det sies jo at tilfanget kan være så mange som inntil 30% av alle fødte barn. Det er rimelig mange og derfor tror jeg mer på at det som har vært definert som kollikk her, har vært mange kiss-barn. Ikke nødvendigvis alle, men en god del. Om du ikke har oppdaget den, er det et forum for kiss-foreldre, men jeg vet ikke hvor stor aktiviteten er der inne nå. kiss-kiddforum.com.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå