Gå til innhold

Jævlig redd her jeg sitter... ang eks... Ikke krangle.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en eks som er bipolar i tillegg til andre diagnoser. for å gjøre det kort var han den verste perioden i livet mitt. voldelig, drev med psykisk tortur osv osv. Jeg trodde han var et avsluttet kapittel i mitt liv, men så fikk jeg et brev fra han i dag. Han skriver at han angrer på alt han har gjort mot meg og tenker heletiden på hvor jævlig han var mot meg. At han aldri tenker på annet enn meg, og at han skal vie hele livet sitt til å prøve å få meg tilbake. han holder til og med på å bygge en hage med alle yndlingsplantene mine i... At han elsker meg fremdeles og kommer aldri til å gi meg opp. Og at han kommer til å gjøre hva som helst for å prøve å få meg tilbake. Det siste der skremmer meg veldig, siden han tidligere har truet med å drepe både meg, samboeren min og babyen min hvis jeg ikke går tilbake til han. Han nevner også barnet mitt i brevet, at han har lyst til å se og bli kjent med henne. Og det syns jeg er veldig skummelt egentlig. Han legger også ut om at nå er alt såååå mye bedre, han er ikke voldelig lenger, han har fått seg bra jobb, han har kontroll på alt osv osv osv. I tillegg sier han ting jeg sa til han i begynnelsen av forholdet (3-4 år siden) ORDRETT. Han sier gang på gang at han er villig til å gjøre drastiske ting for å få meg tilbake, og tendensene hans fra de maniske periodene skinner veldig igjennom i brevet.

Blir seriøst redd for livet til samboeren min, meg og datteren vår. For jeg vet hvordan han er når han er desperat. og han eier ingen grenser når han vil ha noe.

Hva skal jeg gjøre videre nå da? er det noen måte jeg kan stoppe han fra å ta kontakt med meg igjen?

Hvis noen kunne lagt dette ut på skravle hadde jeg vært uendelig takknemlig...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du anmelder, anmoder om besøksforbud og skaffer deg voldsalarm.

Skrevet

Takk for svar... Men jeg har jo ingen beviser på at han har gjort dette da... Har dette brevet og noen drapstrusler på melding, men det er alt. er det vanskelig å få voldsalarm? Han skrev også at han skal tilbake til den byen jeg bor i i nærmeste fremtid, og at han kommer til å ta kontakt med meg :-(

HI

Skrevet

Med brevet og meldinger skal det gå.

Skrevet

Anmeld. Fort. SMS og brev er mer enn god nok dokumentasjon.

Skrevet

Takk! Da får jeg gjøre det. Men spørs om han ikke blir forbanna når han hører jeg har anmeldt han da. Vurderer sterkt å flytte vekk herfra, til et sted han ikke finner meg. Samboeren min er enig der.

HI

Skrevet

Drapstrusler på melding bør duge, i hvert fall til besøksforbud.

Skrevet

Dette er ikke til å spøke med. Du trenger ikke vente på "beviser". Ville snakket med politiet i morgen den dag!

Det er ikke normalt! Tipper ingen andre her inne sitter med drapstrusler på mobilen..

Og du skal slippe å leve i frykt for deg og familien din, så ikke undervurder situasjonen.

Skrevet

Ok, da håper vi på det beste. Tar med meg brev og mobil på politistasjonen i morgen, og hører om de kan hjelpe meg. og kan de ikke hjelpe får han vel ikke vite om det uansett da... Jeg kommer ikke til å anmelde før jeg er 100% sikker på at det fører til noe beskyttelse.

HI

Skrevet

Nå har jeg vært på politistasjonen.

Saken er anmeldt, og de skulle gjøre det de kunne for å skaffe meg god hjelp. Får sansynligvis besøksforbud og voldsalarm. Fant noen gamle brev og emailer også, som gjorde saken min sikrere.

Skal bytte telefonnummer og email-adresse først, så får vi se hva som skjer videre.

Takk til alle som svarte. Uff, nå er jeg om mulig enda mer redd...

HI

Skrevet

Masse lykke til videre!! Sender en stor klem. Ikke lett å være redd for andre mennesker. Og enda værre er det med en liten baby i tillegg!

Skrevet

Takk skal du ha...Nei det er ikke noe enkelt :-(

HI

Skrevet

Har du mulighet for å kontakte familien hans, søsken eller foreldre? Dersom de har en så syk sønn/bror, vil det at dere snakker sammen kanskje være til hjelp for de også. For alt du vet, ønsker de kanskje et bedre behandlingsopplegg, og at hans trusler mot deg kan bygge opp under dette så han kommer i behandling under tilsyn?

Ellers veldig bra at du har anmeldt forholdet. Flott å høre at du ble tatt på alvor hos politiet.

Ønsker deg alt godt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...