Mamma'n til lille David Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Se MM's nye dokumentar "Sicko".. og hvis dere fortsatt sitter å klager, er dere rett og slett FOR bortskjemte !
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 ja, vi er for bortskjemte..MEN det finnes nok mennesker i norge som ikke er for bortskjemte også..så må nok passe oss for å si at alle i dette landet er det...
Mamma'n til lille David Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Når det gjelder akkurat dette tar jeg alle under en kam, fordi det skal GODT gjøres å være ute på kjøret i Norge... Da må man kanskje begynne å se på seg selv og sine egne livsavgjørelser, før man skyver ansvaret på staten ! Det er da min mening...
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Det blir alltid feil, uansett, å skyve alle over en kam.. Uansett hvor i verden du befinner deg.. Det er min mening.. eks Russland: like stor forskjell mellom fattig og rik der som her...
Mamma'n til lille David Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 Ja, det er godt mulig at det er et like stort sprang mellom fattig og rik i Russland som i Norge - men det er stor forskjell på Velferds-Norge og "Velferds"-Russland! Så det så.....
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Eh! D er din mening, ikke min so beat it!
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Henger meg på deg Mamma&LilleVenn... Det er faktisk mer mørketall enn man tror også i Norge. Men HI er vel en av de heldige...
Mamma'n til lille David Skrevet 30. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2007 Så det dere faktisk mener er at Russland får like mye sosialt og økonomisk støtte som Norge? Sier ikke at alle i Norge har det supert, men de som er ute på kjøret har nok klart å gravd seg ned i gjørma selv! Det er så utrolig mye man skal sette pris på her i Norge, og Norge er faktisk verdens beste land å bo i.. hvis dere ikke ser det, så er det utrolig synd for dere. Sitter ikke med all verdens, men jeg setter pris på det jeg har og er GLAD for at jeg får den støtten jeg får som gravid student. Hadde jeg bodd i USA, hadde situasjonen vært helt annerledes.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Stemmer. Har venner i USA, og en av dem fortalte at en av hans gode studievenner måtte slutte midt i studiene for å begynne å jobbe fulltid (og vel så det) for å forsørge familien. Kona ble nemlig gravid. Fødselsstipend og alle slags ordninger for pengestøtte osv som vi har her er nemlig ingen selvfølge der, så å studere videre var rett og slett ikke et valg.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Siden de som klaget klaget over småting som at de som går over termin ikke får to uker EKSTRA betalt permisjon osv tyder det vel heller på at det er sutrerne i den andre tråden som er av de heldige... Er helt andre ting man bør ta tak i dersom man vil forbedre velferdssystemet vårt!
Mamma'n til lille David Skrevet 30. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2007 Nettopp Det er ikkje meningen å støte eller fornærme noen som helst, mener bare at vi i Norge burde sette mer pris på det gode systemet som vi faktisk har!!
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Ja, sier heller ikke at vi i Norge er uheldige.. men d går ikke an å si at de som er på kjøret har gravd seg ned sjøl i alle tilfeller.
sydilla Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Nordmenn vet ikke hvor heldige de er tror jeg... Men derfra til å si at det ikke er ting som kunne vært bedre en det er er en annen ting, det er self folk som sliter her og, MEN: Å i det hele tatt å sammenligne og si at forskjellen mellom fattige og rike i Norge er i NÆRHETEN av det en ser i Russland (eller andre steder for den del) henger bare ikke på greip. Da kan du umulig ha sett hvordan folk har det der. Ja, jeg vet at vi har uteliggere i Norge - men altså, dem er det i allefall noen som bryr seg om og prøver å forbedre livet til... Har ikke hørt om kloakkbarn i Norge enda...
Gjest Skrevet 30. november 2007 #14 Skrevet 30. november 2007 MM? hvor kan jeg finne denne dokumentaren? vil gjerne se den
Gjest Skrevet 30. november 2007 #15 Skrevet 30. november 2007 fant ut at det var Michael Moore sin nye dokumentar
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #16 Skrevet 30. november 2007 MM er nettopp tatt i å ha konstruert falske situasjoner til dokumentaren sin (les BLØFF), så ville ikke stolt på det...
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #17 Skrevet 30. november 2007 Søk Sicko og Norway på You Tube, evt linken:
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 30. november 2007 #18 Skrevet 30. november 2007 Jaja, vi Norge har d bedre enn kloakkbarna...D skjønner da jeg også, men de som bor på gata i Norge har d vel ikke bedre..Blir ikke gjort noe særlig for dem som bor på gata her heller..Får mat i ny å ne å må stå å tigge..
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #19 Skrevet 30. november 2007 De som bor på gata i Norge "kunne" ha kommet seg opp og ut, i teorien. Men det er ikke så enkelt. For å få hjelp i Norge må du være villig til å gjøre en innsats selv. Jeg mener dette er riktig, men skjønner at det kan bli veldig vanskelig for de som ikke har noe hjem, og er kanskje rus og/eller alkoholavhengig å skulle komme seg ned på NAV for å søke på jobber. Og hva skulle de skrive i sine søknader?? "Jeg har bodd tre år på gata som rusavhengig?" Selv om det er mange plasser man kan dra, f.eks. avrusningsklinikker o.l. hvor gjør du av deg når du er "frisk" igjen? Kommunene har "liksom" ansvar for å hjelpe de som har havnet på kjøret, men de har ikke midler nok til å huse alle som har blitt "friske" igjen og skal ut i livet på nytt. Stefaren min jobber i en kommune i "ambulerende rus-team", altså de reiser rundt til rusmisbrukere som bor i kommunale boliger og prøver å få dem til å holde seg rusfrie slik at de kan få seg jobber og komme seg fremover. Selv om ikke alle han jobber med er rusfrie, så prøver de faktisk å være det, og de jobber hardt med å holde seg på matta. Men likevel så ligger trusselen der om å miste leiligheten hvis de ikke klarer å skjerpe seg. Jeg mener at Norge har et veldig godt tilbud, sikkert bedre enn i alle andre land, i alle fall ikke verre enn i noen. Men likevel så burde det vært enda litt bedre. Idealet er jo at alle har det bra?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå