Gå til innhold

Hvor mye skal jeg pumpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal være borte fra min 2 mnd gamle baby for første gang. Han tar flaske så jeg håper det går bra. Hvor mye spiser han i løpet av et måltid (sånn ca). Jeg aner ikke om han spiser 60 ml eller 150 ml? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her spiser lillegutt på 7 uker mellom 120 og 160 ml, så kan være lurt å prøve å få ut 150 ml i hvertfall så er du sikker på at babyen ikke går sulten:o)

Skrevet

Hvor tung er babyen og hvor mange ganger spiser han i døgnet?

Skrevet

Takk skal du ha for svaret. Det var mere enn jeg hadde trodd. Jeg klarer ikke å pumpe mer enn 80-100 ml per gang, så jeg trodde kanskje det holdt. Ja, ja. Jeg får pumpe i vei:)

Skrevet

Han er 5400 gram. Han spiser alt fra 6-12 ganger pr dag.

Skrevet

Det du kan gjøre er å pumpe det du kan to ganger og fryse det, så har du dobbelt så mye:o)

Skrevet

Ok, hvis du ganger kg med 150 og deler på antall måltider så får du sånn ca hva han spiser på et måltid. Hvis han veier 5,4 kg og spiser 10 ganger så spiser han ca 80 ml pr måltid..Så om du pumper 100-150 ml så er du sikker, tror jeg:) Leah er 5,5 kg og spiser rundt 80 ml pr måltid..så her stemmer den utregningen i alle fall:) Men pump litt mer sånn i tillfelle:)

Skrevet

Ja, jeg må pumpe så mye at jeg er sikker på at han ikke blir sulten. Litt slitsomt med all pumpingen:(

Skrevet

Ja det er slitsomt! Om du får det til så går det mye raskere og kommer mer hvis du har baby på en pupp og pumpa på andre puppen, da får babyen i gang utdrivingen:)

Skrevet

Skjønner deg godt, måtte pumpe selv jeg, hele tiden siden lillegutt nekta plent å ta puppen... etter noen uker orka jeg ikke mer siden det begynte å gå utover helsa mi og lillegutt tålte ikke melka... Synd, men men...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...