Gå til innhold

Ang soving i vogn og kuldegrader.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange minus skal det være for at jeg ikke skal legge gutten i vogna ute? Han sover så mye bedre ute, er 3.5 mnd.

Har for tiden voksipose, men har en skinnpose som jeg tenkte bruke på de kaldeste dagene. Holder det da med skinnposen eller bør jeg ha en dyne over den igjen? Mamma påstår at jeg skal ha dyne, men blir ikke det for varmt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste nettopp at hvis det er under -10 kuldegrader så bør baby sove inne..:) Vet ikke hvor varm babyen din er i seg selv, men jeg tror det hadde blitt for varmt for Leah med en dyne over ullposen altså..Men kommer vel litt ann på hvor mye du kler på baby også:)

Skrevet

Babyer kan sove ute selv i kuldegrader. Har du voksipose med ull? I så fall er den veldig varm og god og beregnet for vinteren. Jeg har brukt vokispose, den med ullfor inni. De selger jo vokisposer med syntetisk/somemrdyne inni også, men den blir jo litt kald.

Har du dundyne kan den brukes. Eller et tynt ullpledd over babyen, og så skinnposen. Da holder han seg varm. Pass på at det ikke er for mye luft(at posen er for stor) nederts ved bena. Da samler det seg kald luft der. Jeg la alltid et lite teppe, eller en strikkegenser helt nederst inni posen ved bena. Ikke over bena, men for å hindre at den ble kaldt der nede....(hadde en slik skinnpose en periode jeg også).

Er det minusgrader bruk et helseteppe, slikt med hull i over åpningen på vogna. Da er det garantert ikke minusgrader inni vogna.

Babyene min ehar alltid sovet ute, omtrent uansett vær. Har tatt forholdsregler, og alltid lagt et helseteppet over åpningen av vogna. da puster de ikke inn minusgradene, viss du skjønner :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...