72moddelen og tulla Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Til dere som ønsker å ta et glass øl eller vin, har dere gått glipp av kampanjen som går på gravide og alkohol. Alt det du inntar, inntar også babyen, selv om det bare er et glass for deg så er det STOOOOOORE mengder for babyen som har et så mye mye midre organsystem enn sin mor. Damer skjerp dere, det er bare for 9mnd, det holder dere ut. Ps husk dette er faktisk bare begynnelsen på ting og tang gjennom barnet barndom som dere faktisk må gi avkall på. Prioritering til barnets beste heter dette. Ps signerer med mitt nick, da jeg står for det her.
ma-85 Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Tror de fleste er avholdende? Er totalavholds uansett jeg, så null problem for meg
Leirha Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg hadde aldri turd å drikke noe alkohl jeg, har lest så mye om nyere forskning på det området. Der råder de til TOTAL avholdenhet, ikke den minste sipp engang virker det som. Jeg tok et glass alkholdfri vin en dag, og fikk dødsdårlig samvittighet når jeg leste det var små mengder alkhold i, men det var veldig lite. Så nå tørr jeg ikke det heller. Hehe. Så glass vin på julaften? Skal si det frister, men nei gud, personlig så tørr jeg ikke.
Linaria Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jupp. Forstår faktisk ikke at det kan være så fryktelig vanskelig å la være å røyke og drikke i 9 måneder. Det er mindre enn et år for oss, men kan få følger for hele barnets liv! Har problemer med å forstå hvordan de kan forsvare det ovenfor seg selv.
yvve73 Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 For meg er det ikke noe problem å holde meg unna vin eller annen alkohol. Så deilig å slippe "dagen derpå" følelsen morgenen etter man har vært på julebord eller annen fest. Og så kan faktisk JEG bestemme når jeg skal kjøre fra festen( siden jeg selvf. blir sjåfør hver gang) Jeg synes det går helt greit jeg. Kose meg med vin kan jeg da gjøre etter at babyen er født...
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 Klart det frister med ett godt glass vin! Man ALDRI i verden om jeg kunne falt for fristelsen! Kan ikke fatte at man kan være så egoistisk jeg! Helt utrolig vanselig å forstå... da må det vel være at man er alkoholiker da eller?? Hvis det er SÅÅ fristende.. Signerer også med nick... mitt syn står jeg VIRKELIG for..
lambchop Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Signerer disse innleggene over her! Kunne ikke falt meg inn å ta en slurk en gang. Ser bare ikke poenget. Det er jo ikke et problem å la være heller. Men bare vent: snart ramler det inn innlegg her om hysteri, fordommer og gudene vet hva...
Supertea Skrevet 30. november 2007 #8 Skrevet 30. november 2007 Er så enig! Ikke noe problem å holde seg unna røyk og alkohol. Har ikke lyst på en gang. Var på tupperware party her om dagen, og de andre jentene drakk vin. Kjente jo selvfølgelig at det hadde vært gøy å være med å feste, samtidig som jeg hadde det akkurat like gøy uten å innta alkohol. Er så glad for at jeg ikke trenger sånt for å kunne kose meg
anne* Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Har inntrykk av at de aller fleste er avholds jeg? Blir i alle fall ikke så mye diskusjon ut av sånne innlegg har jeg fått med meg. Jeg er utrolig glad i øl og vin, og trodde jeg ville savne det. Hadde ikke forestilt meg at det skulle være så utrolig lett å avstå faktisk:-) Ikke noe problem i det hele tatt. Derimot er jeg overraska over røykeinnleggene som skaper store debatter og masse diskusjon. Jeg trodde det samme gjaldt for røyking - at de fleste slutta med dette.
anne* Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Bare så det er sagt - ikke meninga å vri "debatten" over på røyking. Bare en kommentar om at det har overrasket meg veldig å lese her inne av og til.
Mammaen til Turid Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 jeg er ikke avholdsmenneske, og jeg hadde meg ei drapelig fyllekule (for liksom å få det ut av systemet, eller hva jeg skal si..) før jeg ble gravid, men har ikke toucha en dråpe etterpå.. selv om det av og til på en lørdagskveld hadde vært godt med et glass vin, men gjør et ikke.. men hvordan er det da med konfekt med alkohol i..?
Linaria Skrevet 30. november 2007 #12 Skrevet 30. november 2007 Etter at jeg oppdaget at romkulene på kiwi inneholdt ekte rom, har jeg begynt å sjekke før jeg spiser konfekt. Vil tro at i romkulenes tilfelle har alkoholen fordampet, men står over siden jeg ikke vet sikkert.
Knotten2 Skrevet 30. november 2007 #13 Skrevet 30. november 2007 Enig med dere! Selvom det hadde vært veldig godt med en stort glass vin, drikker jeg selvfølgelig ikke nå når jeg er gravid. Det samme gjelder røyk - jeg slutta på dagen da jeg fant ut at jeg var gravid, det skulle bare mangle! Jeg vil jo som alle andre at mitt barn skal få best mulig utgangspunkt for livet, og om det innebærer at jeg må ofre en ting eller to nå, så er det greit - man får aldri en bedre grunn!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå