Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Da jeg var på min forrige sv.kontroll var blodtrykket mitt 150/93,hadde +1 på protein i urin og først i dag har jeg merket jeg plutselig har fått MYE vann i føtter og hender(har ikke vært plaget av dette før),føttene mine kjennes ut som store baller som det bor maur inni, burde jeg si i fra til legen eller om det skal være noe alvorlig hadde jeg hatt andre symptomer,er i uke 31+1
Piami :) Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Syns du skal si fra til legen din. Ødemer er ikke nødvendig for å kalle det svangerskapsforgiftning, men raskt økende ødemer KAN bety at man har forverring.. Du burde følges opp jevnlig med det trykket og protein i urinen.. Ring han i morgen du
Buff Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg er ikke akkurat lege eller har noe spesiell erfaring, men du har vel alle symptomene, så det er vel verdt å ta det seriøst.
Høst72 Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Heisan Da jeg var på siste jordmorkontroll var blodtrykket 146/86 og +1 på protein og hun henviste meg til sykehuset hvor jeg har blitt fulgt opp siden (dette var for 9 dager siden, nå er jeg 5 dager over termin). Blodtrykket mitt hadde da steget ganske mye i forhold til starten på svangerskapet. Men jeg synes det er rart at ikke legen ville ha det sjekket opp! Av sykehuset fikk jeg beskjed om å følge med på om jeg gikk mye opp i vekt, dvs fikk mye mer vann i kroppen og om jeg fikk hodepine, kvalme eller andre symptomer. Jeg synes du burde sjekke det opp!