Gå til innhold

Grønn bæsj...,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen av dere som har opplevd at babyene deres har grønn bæsj? Gutten min på 4 mnd har hatt grønn og rennende bæsj i 4 dager nå. Det kommer litt nesten hele tida. Han er i god form ellers, men synes det er litt ekkelt at bæsjen er helt grønn( ligner på pesto ifølge min mann.. he,he)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har du gitt han nan for eksempel? når jeg gir snuppa nan blir bæsjen grønn.. hun har fått litt nan når hun var på overnatting en natt og da ble den grønn dagen etter.. hun er 2,5mnd..

Skrevet

her var det sånn en stund. legen på hs sa det ikke var noe å bekymre seg for.

stol på mage følelsen og hvis han blir tynnere eller sånt så hadde jeg tatt meg en tur til legen.

men de sier så lenge de får mm så kan det komme i forksjellige farger..

her gikk det fra gressgrønt til pastellgrønt osv..

men det har gitt seg. nå er han 4,5 måned og det har blitt vanlig igjen.

Skrevet

Det er noe som heter for-melk og hind-melk når du ammer. Hvis babyen får i seg for mye for-melk og mindre at den fetere hind(bak)-melken, så blir bæsjen grønn. Det har noe med høyere kalsium innhold i for-melken. Det er ikke farlig, men det er likevel viktig at babyen får i seg den fetere melken også. Så la babyen ligge litt lengere på puppen, og ikke bytt pupp så fort selvom mange ofte tror den første er blitt tom. Ofte kommer det bare litt tregere. Bæsjen blir gradvis tilbake til normalen etter et par dager med balanse mellom for- og bak-melk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...