Gjest Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Oppfinnsomhet, men ikke ordronking Nyskaping, men ikke for sin egen del Bevisste brudd med norm, men ikke for å vise sin flinkhet Mer spenning "hvordan" enn "hvem" Evne til å berøre, som ikke kan kvantifiseres
Gjest ->>- Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 At jeg sjelden orker å lese den, og når det skjer er det stort sett fordi jeg egentlig burde lese pensum.
Loglady Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Signerer alle punktene til intimnissemor. God litteratur er for meg litteratur som bryter. Originalitet, både når det gjelder form, innhold og vinkling. Liker tyggemotstand framfor det lettspiste. Og sitter jeg igjen med en eller flere helt nye tanker, eller et nytt perspektiv etter at boka er ferdig, er det en innertier.
Loglady Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Tilføyer også at originaliteten må være genuin og ikke konstruert, det er lett gjennomskuelig.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Og så bør den ikke ha det aller minste snev av Ørstadvik eller BRagde.
Loglady Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Intimnissemor, I LØV YOU! Bragde gidder jeg ikke snakke om engang, men Ørstadvik er da vitterlig oppskrytt? Endelig noen som er enig med meg. Hørte en logrende anmeldelse av Ørstads bok "Tunet" på radioen en gang, der anmelderen nærmest genierklærte henne fordi hun hadde brukt tunet som et symbol på samfunnet. Milde Moses, jeg venter på oppfølgeren: "Toget", et symbol på livet. Skolestilsymbolikk.
Loglady Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Ørstadviks bok, skulle det stå. Ble ivrig på tastene her.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Mærri mi? Ørstadvik er den mest sjølhøytidelige litteraturkjerringa som finnes, jeg blir sint bare jeg ser bilde av henne. Så jeg har nok en viss biografisk vinkling på mitt hat, og siden vi ikke lenger er på seint åttitall lar jeg meg selv få ha det. Bruglebragde samme sak, bare vulgærversjonen.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Forresten, HAHA! Trilogien Tunet - Toget - Tunellen, noen bedre? Tunellen som det vi ikke ser men vet finnes, og den kvinnelige seksualitetens substans og fare..
Loglady Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Ahh, hat mer! Jeg legger meg lykkelig i kveld.
Loglady Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Hoho, der har vi supertriologien, ja. Tre t'er og greier i tillegg. Vedder på at Ørstadvik er tilhenger av bokstavrim også. Og symbolikken er jo dyp som noen. Tunnel, tror jeg?
Gjest Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Du har rett, du skal henges. Har du lest den romanen hvor hun brukte sin "venninne" så aktivt og utleverende at det hele tok av i riksavisene?
Mrs. Bouquet Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 OM det er en bok: At jeg gidder å lese mer enn den første siden, og i beste fall fullfører boken.
Loglady Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 Gadd ikke, fikk jo mesteparten av innholdet servert gjennom Dagbladet. Og det imponerte ikke. Kom forresten på flere momenter fra den nevnte radioanmeldelsen. (Når jeg tenker meg om, tror jeg en hel halvtime var viet til Ørstadadviks geniale litteratur). Anyway: Anmelderen berømmet den uslåelige poesien i språket hennes, og tok eksempel i et avsnitt som gikk i denne duren: "Var det virkelig så viktig for ...(husker ikke navnet)...å vite hva mor mente om det? Ja, det var det. Det var det". Jeg drukner meg i støvet og tøvet.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 UUUæææ, der er den jævla inderlighetstyranniske fanskapen hennes, anmelderne må være en gjeng understimulerte nek - those who can, do, and those who can't, write reviews.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå