Bippe77 Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 er dette et tegn på at han trenger mer mat? Nan eller grøt i tillegg til amming? Lillegutt er 3 1/2 mnd nå... spiser og sovner med en gang igjen... før sov han fra 20-02(03) og ammet hver 3 time etter dette.. nå våkner han 23/24 og spiser hver andre time resten av natta... hva er best? Prøve nan på kvelden? Ikke prøvd noe annet en mm til nå jeg...
*Rutletutt* Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Har du prøvd å pumpe deg og gi dette om kvelden? Vet at mange gjør dette med god effekt. Har jo ofte litt mindre melk om kveldene. Hvis ikke ville jeg prøvd mme - grøt er han litt for liten til egentlig...ville ikke begynt med det helt enda. Er sånn på samme måten her forresten, men det er desverre ikke noe nytt...hun våkner annenhver time for å få pupp...hun tar ikke flaske, så ingen hjelp å få der. Hun er 4 mnd, men jeg tror jeg vil vente med grøt en liten stund til.
Två små trollungar Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jenta her snudde døgnet på den alderen. Hun hadde ikke tid til å spise nok på dagen og syntes det var helt perfekt å spise annenhver time hele nettene... Vi hadde det gående til hun ble over 6 måneder og vi prøvde med Ferbermetoden og sluttet helt med pupp på natten. Det jeg ville råde deg til er rett og slett å prøve å strekke ut tiden mellom måltidene for din lille trenger sikkert ikke mat så ofte om natten. Men du må være konsekvent dersom du skal få det til. Det kan også være lurt at mannen din, eller noen andre enn deg går inn de første nettene når det ikke er dags for mat. Har hørt at dette fungerer for mange (selv om det ikke gjorde det for oss). Lykke til!
Bippe77 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 Har pumpet og så har pappan gitt det til siste måltid ja.. gjorde det for en stund siden.. synes ikke det hadde den store effekten.. men da var jeg litt bekymret for at han ikke fikk nok.. virket ikke fornøyd liksom.. nå virker han egentlig veldig fornøyd etter at han har fått mat på kvelden... ammer 18,19 og 20... sånn ca noen ganger 17.30-18.30 og 20 ol... virker som magen hans er full for å si det sånn! Men kan jo kanskje prøve det først.. er liksom et skritt å begynne med nan også... grøt vil jeg nok vente med til ihverfall 4 mnd... legger foressten på seg akkurat som han skal da!
Två små trollungar Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Glemte å si det da. Viktig at lillen ikke er sulten om kvelden, ja. Så jeg ville kanskje prøvd med litt ekstra om kvelden. I hvert fall dersom han ikke går opp så mye... Og å se over hvordan han spiser om dagen.
Bippe77 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 ja kan jo være økedøgn, men er ikke sånn på dagen.... og virker veldig fornøyd liksom... får nok holde ut noen dager til.. kan jo forandre seg like fort igjen!
Bippe77 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. november 2007 hi hi... kjekt.. var inne her igår og spurte om råd... i natt sov lillgutt bedre enn noen gang! Sovnet 19.45 og sov til 01... spiste og sov videre til 05! Ammet igjen kl 08.30... ikke dumt det! Så mye mer uthvilt idag!
*Rutletutt* Skrevet 30. november 2007 #9 Skrevet 30. november 2007 Så bra! Hadde en god natt her også - Milla sovnet rundt halv ni og våknet ikke før kl 4 for å få mat - sov så til 7:o)))) DET kan jeg bli vant til, gitt;o) Er SÅ deilig når de sover litt mer enn de pleier:o))) Får håpe det fortsetter like bra for oss begge da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå