Gå til innhold

Estimere vekt på babyen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i min 30 uke, og ser av ulike innlegg her at folk har fått estimert fødselsvekt på babyen. Er det noe legen gjør ved neste kontroll, som er ved uke 32? Eller har dere vært på sykehuset?

Hilsen en som er nyskjerrig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JM mi sier at hu estimerer sånn ca ut fra måla på både magen og meg:) Så vi får se da. Skal høre neste gang hva hu tror, (på tirsdag) da er det bare 13 dager til termin:)

Skrevet

Det er vel først og fremst ved ultralyder pga ekstra oppfølging dette blir gjort? Da måler de hode omkrets, lårbenslengde og maveomkrets, så regner maskinen ut en gjennomsittsvekt ut i fra dette....

Skrevet

Hei

Jeg har fått estimert fødselsvekt på babyen min to ganger i uke 36 veide han 3000 g, fikk beskjed om at han skulle veie mellom 3500 og 3800 når han ble født. Ble lagt inn me svangerskaps forgiftning, derfor estimerte de han dagen før han ble født (ble satt igang) da var vekten 3490g. Ble født dagen etter og vekta var 4155g. På samme sted var det en annen dame som hadde fått beskjed om at hennes datter skulle bli over 4700, da hun fikk datteren veide hun bare 3800g. Så det er nok ikke så lett .

Skrevet

Jeg spurte da jeg var på overtidskontroll. Hadde da gått 14 dager over termin, og da sa jm. at han kom til å veie over 4000, ikke noe mere eksakt enn det. Inn i det 20 døgnet bla han tatt med ks. og han veide da, etter 20 dager lenger inne i magen 4080 gr.

Skrevet

dytter litt her jeg..

Skrevet

Jeg fikk to ekstra UL hos gynekolog med 14 dagers mellomrom da de mistenkte dårlig tilvekst hos babyen. Jeg fikk heldigvis bekreftet det motsatte!

Skrevet

Estimering gjør man på ultralyd, der er man mest sikkert, men man kan regne med avvik på 10 % der også. Jeg fikk estimert min til å bli i overkant av 3500, var på ul i uke 32. Er nå i i uke 34.

Så får se hur det blir:) Tipper han blir 3,8 eller noe jeg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...