(0_o) Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 ...de på helsestasjonen kommer på hjemmebesøk til oss på mandag - noen som vet hva de pleier å gjøre da? Skjønte liksom ikke helt vitsen med det, egentlig... Lurer jeg på noe så ringer jeg jo bare de... Synes nesten det er litt ekkelt, faktisk.....
Tommage♀♂ Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 De kommer innom bare for å få et inntrykk. Jeg satte frem kaffe og kjeks, så pratet vi litt om babyen, og så fikk jeg utdelt litt gaver fra helsestasjonen, brosjyrer osv. Følte det litt ekkelt jeg også, som om de skal skjekke at vi duger som mødre, hehe=) Men det er j en fin måte å fange opp tilfeller hvor ikke alt er som det skal
Gjest Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Er bare kjempe hyggelig hs kommer for å snakke med deg om fødselen, om hvordan du synes den første tiden som mamma har vært, for å høre om du får til ammingen osv. Også sjekker hun barnet og veier det, sånn at man skal slippe å dra med en liten baby ned på helsestasjonen den første gangen.
jordbærsjokolade Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Jeg fikk ingenting ut av hjemmebesøket, skjønte ikke vitsen med det i det hele tatt etter at hun var gått. Det jeg eventuellt hadde lurt på kunne jeg glatt ha tatt opp på helsestasjonen eller pr telefon. Kommer de virkelig få å danne seg ett inntrykk...av hva slags hjem det er eller hva slags mor/far man er?
mayaya Skrevet 30. november 2007 #5 Skrevet 30. november 2007 Jeg synes det var helt oppskrytt, det besøket. Bare vissvass etter min mening. Ikke serverte vi kaffe heller :-p
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 30. november 2007 #6 Skrevet 30. november 2007 De kommer ikke for å sjekke hvordan dere har det hjemme. Det er nok mer fordi ikke dere skal måtte stresse ut med en nyfødt. Med første mann så hadde vi en relativt ung helsesøster som hadde 4 barn eller noe selv. Hun sa det rett ut.. Jeg har fire barn selv og vet at huset gjerne står på hodet og man labber rundt i morgenkåpen den første tiden. Det er helt naturlig, for man er jo helt oppslukt av denne babyen, og det er jo liksom det som er meningen. Vi fikk beskjed om å ikke stresse for at hun kom og hun ville ikke at vi skulle stelle i stand noen servering, det var ikke derfor hun kom. Var jo for at vi skulle slippe å pakke oss sammen og dra ned på hs. I starten er det også vanskelig og holde tider, særlig om man har en litt utolig baby. Jeg syntes det var helt ok.
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 30. november 2007 #7 Skrevet 30. november 2007 Men kan legge til at jeg ikke følte at det var såå nyttig med nr. to. Men med nr. en var det ok å få litt tips.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå