Gå til innhold

Briller eller kontaktlinser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner jeg å se så dårlig at jeg bare må få meg enten briller eller kontaktlinser. MEN jeg hater å gå med briller - prøvde meg på briller for mange år siden, men ble aldri vant til de. Klarer nesten ikke å gå med solbriller en gang:( Er det lettere eller mer behagelig med linser? Begynner å bli lei av å "myse" nå....;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig greit med linser synes nå jeg da. Men det er en fordel og ha et brillepar liggende. Greit å slenge de på seg når øynene begynner å bli slitne.

Skrevet

Hvordan er det å ha på linser, kjenner du at du har noe på øynene eller merker du det ikke? Hvilke linser er de beste? Helt grønn på området jeg skjønner du ;))

Skrevet

Jeg liker heller ikke å gå med briller, så har brukt kontaktlinser i 12 år. Nå er øynene slitne av kontaktlinsebruken, så jeg tok laseroperasjon for å slippe både det ene og det andre.

Skrevet

Kjenner ikke at jeg har de på i det hele tatt. Bruker nå focus dailes men brukte før one day aceuvue. Bestiller mine fra lensway.no

Men du må til en optiker først og få sjekket ut styrke og div.

Var hos brilleland første gangen og de hadde en slik prøveavtale. Husker ikke helt hvordan den var, er veldig lengesiden.

Merker linsene litt hvis jeg oppholder meg i rom med veldig tørr luft. Da blir det litt ubehagelig, men etter litt intens blunking så retter det seg.

Skrevet

Hei dere:)

Tusen takk for svar! Da går jeg for linser. Men det kan vel kanskje lurt å ha et par briller i tillegg.

Ja, da får jeg bare hive meg rundt å bestille time til synstest i morra:)

Skrevet

Ja, er lurt å ha briller også, bør gå noen timer hver dag uten linser om det lar seg gjøre. Er du først vant med å se godt, så kan det vel være en fordel å ha briller da.

Skrevet

Bruker begge deler. Synes det er deilig å ta på brillene på slutten av dagen slik at øynene får hvile litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...