Gå til innhold

Hva skal barna deres spise på julaften??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har pinnekjøtt på julaften. Så begynte jeg og tenke på jenten vår på 2,5 kan hun spise det eller blir for "tung" mat for den lille magen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tenkte vår skulle spise pinnekjøtt, men trekker gjerne litt middagspølse sammen med pinnekjøttet i tilfelle......

Skrevet

Det var lurt tror nok vi kommer til å gjøre det også, er jo ikke sikkert pinnekjøtt faller i smak.

Skrevet

pinnekjøtt og kolrabistappe.(om det skrives slik...?) Kanksje med litt pølse ved siden av.

Skrevet

Jr er veldig glad i kjøtt, så det blir nok både å smake på ribbe og litt medisterkaker.

Skrevet

Pinnekjøtt, kålrabistappe, potetstappe, medisterkake og pølse. Det samme som resten av oss - bare i mindre mengder tenker jeg :o)

Skrevet

Det som vi andre skal spise, lutefisk, potetstappe, lefseog bacon..

Skrevet

Her blir det poteter med saus og julepølser tror jeg.

Skrevet

hun skal spise pinnekjøtt, ribbe og det som tilhører:)

Skrevet

Skal vel pirke litt i pinnekjøttet og så spise masse snop og kaker etterpå :)

Skrevet

Ribbe, medisterkaker og pølser står på menyen hos oss, så ungene spiser hva de vil av dette, og saus og potet etc etc...

Skrevet

gir pølse i tillegg til pinnekjøtt...barna skal få smake åinnekjøtt i barnehagen jeg jobber i, og i min datter sin bhg..men der har de pølse ved siden av...funker fint på min datter...hun elsker pølse..hehe..og julepølse...

Skrevet

Det samme som oss selvfølgelig...Ribbe og pølse..nam nam...hihi...

Skrevet

Her skal vi ha ribbe og det skal både tuppa og mini få. Tuppa er 1 år og mini blir 3 i ferbuar.

Mini spiste pinnekjøtt i fjor og det var ingen problem det. Da var litt før 2 år da:-)

Skrevet

De spiser selvfølgelig akkurat det sammen som vi, nemlig fylt and og brunede kartofler, mmmmmmmmmmmm! Typisk dansk, knakende god julemat!

Skrevet

Jeg tror lille jenta mi kommer til å spise pølse og kålerabistappe. hun er ikke så veldig glad i kjøtt, så det blir nok kålerabistappen som går unna:)

Skrevet

HUn kommer nok til å gafle innpå med ribbe, medisterkaker osv...

Skrevet

Jeg tror vi moser litt poteter i saus, og kanskje litt kjøtt eller noe kjøttkaker eller noe barnevennlig ved siden av, det blir jo en på 3, Søstra mi har en på 2, jeg har tvillinger på 1mnd og lillesøstra mi er 5.... så vi lager vel noe ved siden av.

Skrevet

Min skal få pinnekjøtt, men skal varme noen sånne små nissepølser, for rekner med han ikkje liker pinnekjøtt så godt... Har prøvd ein del gonger men han berre spytter det ut igjen...

Skrevet

Vi har både pinnekjøtt og svineribbe, og sistnevnte er jenta vår veldig glad i, så det blir det til henne :) Så skal hun selvsagt få smake pinnekjøtt hvis hun vil, men det er jo ganske salt, så spørs hvor mye hun makter av det. Greit å ha litt alternativ. En toåring er vel ikke så veldig opphengt i at det SKAL være julemat på julaften, så hvis dere bare skal ha pinnekjøtt, ha gjerne noen hotdogspølser lett tilgjengelig hvis pinnekjøttet ikke skulle falle i smak ;)

Skrevet

Storesøster på 2 spiser kalkun som oss andre. Lillesøster er fornøyd bare hun får pupp hun:-)

Skrevet

2,5 åringen min har plutselig sluttet å spise han.. så regner egentlig ikke med at dette blir noe tema.. men er glad om han spiser litt potet...

(most potet, ris m/saus eller grøt er det eneste som går ned her) og av og til en brødskive... men aldri store mengder.. eller av grøt kan det være det...

Spiser i barnehagen, men med en ukes juleferie så blir han vel enda tynnere...

Alle sier dette barer er en periode og det håper jeg virkelig.. for 1 år siden spiste han MYE og ALT....

sukk..

Skrevet

Jenta mi på 2 år og 2 måneder liker ALT så her blir det pinnekjøtt på julaften ;) Ribbe på lillejulaften og kalkun på nyttårsaften, hehe..

Utrolig greit egentlig :)

Skrevet

pinnekjøtt er da ikke farlig å spise...

gi henne litt kjøtt bare (for det er jo salt), og så kan hun vel spise poteter og kålrotstappe...

vi har ribbe, medisterkaker og medisterpølser. og ungene her spiser det. yngste er 2,5 år

Skrevet

Pinnekjøtt!!!!!!!!! De er 2,5 og 1,5 år. Jeg kommer til å kutte opp jøttet i små biter. Det blir nok mye kålrotstappe i forhold til kjøtt osm går inn i gapet tenker jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...