solstråla78 Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hvordan vet man at man har abortert, og at det ikke bare er forsinket mens? Jeg skulle hatt mens 21.nov, fikk litt spotting når jeg tørket meg fra 23.- 25. nov, men 24. begynte jeg å blø som vanlig mens. Har blødd siden, føler det er noe mer enn vanlig, men friskt rødt blod. Kan jo bare være litt uregelmessigheter siden jeg bare har hatt mens tre ganger etter fødsel i februar (ammer fremdeles litt), men jeg er redd jeg aborterer. Vil man kunne se det på gravitest nå? Testa meg med CB 21., denne var negativ, testa med lavpris test 23, disse var veldig diffuse- fikk vannrett strek i stedenfor loddrett i testfeltet, og på den andre fikk jeg bare et rosa felt i testvinduet..
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hmm..vanskelig å si..Har kun erfaring med min egen SA. Det var som vanlig mens, men så toppet det seg helt på slutten med en del tykkere blod. Litt mer levret liksom..ingen smerter..Men tror en test ville vist positiv da men...kan du ikke ta en underlivsundersøkelse da? Just in case..Uff..håper du slipper unna. Lykke til
solstråla78 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Ble det mer blod, og mer levret mot slutten ja. Blødde du flere dager? Sjekka du hos legen? Tror du en test ville vist positiv nå hvis det er en pågående abort? Uansett er det jo veldig tidlig. Ville vel vært 5 uker eller noe nå. Hvor langt på veg var du?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 tro meg... du vet.. jeg blødde så mye at jeg måtte ha tena lady på meg. så kom det stoooore ekle klumper.. Å ja en test ville vist positiv under en pågående SA. Legen sa til meg at den kunne vise positivt opp til 2 uker etter pga kroppen bruker tid på å "normal" stille seg igjen. Men alt er individuelt, så er du usikker tar du en tur til legen. lykke til!
solstråla78 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 Okay. Hvor kangt på veg var du da du mistet da? Tok en test fra lavpristester i stad, denne var negativ. Får stole på at jeg ikke har vært abortert da. Tusen takk for svar.
Gjest Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Ofte er en forsinket mens en SA, men da er det også en grunn til det, egget hadde ikke god nok kvalitet. Veldig vanlig, nesten alle opplever det, men vi er sjelden klar over det. høres litt ut som om det kanskje var slik med deg.... Du lykkes snart skal du se :-)
solstråla78 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 Godt mulig det..Har et barn på snart 10 mnd fra før, med han ble vi gravide på første forsøk så vi var veldig heldige da, ble veldig overrasket.. Håper på nr to snart:-)
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 når jeg hadde SA var jeg ca 8 uker på gang. Men det er riktig det med at en forsinket mens også kan tolkes som en SA. Men du trenger ikke gå til legen får utskrapning osv. det er så tidlig i prosessen... jeg håper uansett at det bare var dine forventninger og tanker som gjore at den kom litt senere denne mnd!
Gjest Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 en forsinket mens som kanskje er SA, fikser kroppen som regel helt greit selv. SA som skjer senere i svangerskapet må av og til behandles på sykehus, utskrapning, for å få ut alt slik at det ikke blir infeksjon. Hvis man fotsetter å blø mye lenger enn vanlig mens og eller vondt lukt og feber MÅ man kontakte lege. Kristin, 8 uker, det var trist da. Ønsker deg lykke til!!!
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 30. november 2007 #10 Skrevet 30. november 2007 Jeg var 6 uker. Jeg dro til legen ja. Jeg visste jo at jeg var gravid, så jeg ville bare sjekke at det var DET som skjedde. Fikk en innvendig UL. Og konstantert at det var en SA. Tok ca 1 uke..akkurat som en mens.. Tror nok du har en forsinket mens bare jeg..
Gjest Skrevet 30. november 2007 #11 Skrevet 30. november 2007 du blør mye om du mister, og har du vært gravid og skulle miste nå rundt den tiden du skulle hatt mensen er det ikke noe en kan gjøre.., men det er nok bare en sen mensen,
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå