Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle sikkert gitt mer blaffen, slappet av og ikke stresset med å bli gravid jeg da. Har jo lært at stress fører til mindre sjangse for å bli gravid, hehe,.Har desverre ikke en slik knapp som gjør at jeg bare kan slå av gravidetankene, hadde nok vært det beste. Er nå inne i pp 32 og det er lenge det. Huff, hvordan skal dette gå? Jeg er som vanlig optimistisk og tror på hell og lykke for dette prosjektet jeg da. I dag er jeg på dag 14, el er over for denne gang og det er bare å vente, noe som jeg jo etterhvert er blitt ganske god til. Jeg er ikke lenger opptatt av ømme pupper da jeg jo har hatt det regelmessig i hver pp siden start. Det er ikke lenger et symptom på graviditet for meg, det er et symptom på at el er over. Jeg er heller ikke opptatt av humørsvigninger som symptom på graviditet, ei heller kvalme, søthunger o.a. graviditetssymptomer som måtte dukke opp. Jeg har hatt dem alle i mer elle rmindre grad, mnd etter mnd etter mnd etter mnd osv. Det eneste graviditetssymptomet jeg enda ikke har hatt er pos. test!

Jaja, sånn går no dagan som igjen blir til mnd og år. En ting er uansett sikkert jeg er med og klar hver måned......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Agne!

Så koselig å høre fra deg igjen! Jeg kjenner meg igjen i nesten hvert eneste ord du skriver, og håpet stiger hver gang den positive EL-testen lyser i mot meg!!! Det ER veldig vanskelig å ikke tenke på prøvingen, men jeg føler ikke at jeg stresser så mye med det... Jeg bar må ha kontroll; vite at EL er der osv.

Jeg regnet ut at jeg sånn ca. har brukt 17 000,- på denne prøvingen! Masse EL-, og graviditetstester, akupunktur, vitaminer, folsyre, dispiril osv... Nå vurderer vi IVF, jeg har jo fylt 38 år, og tiden jobber mot oss... Regner ikke med noen positiv graviditetstest julaften, så da må gemalen teste sæden sin etter jul for å komme igang med den lange IVF prosessen...

Har du prøvd hormoner/alternativ medisin?

Lykke til, Agne!

klem fra

Skrevet

Heisann Agne. Ville bare ønske deg lykke til jeg:-)

Klem

Skrevet

Lykke til Agne,bra du ikke gir deg :)

Klem fra Skifer (som skal på icsi forsamtale om 4 dager)

Skrevet

Kjære Agne.

Godt du ikke gir deg enda.

Vi er flere som bruker litt tid på å

komme herifra....

Klem :o)

Skrevet

Hei.

Jo mer man fokuserer på at man ikke skal tenke på det å bli gravid, jo mer tenker man.

Har ikke tall på hvor mange ganger i løpet av en dag jeg tenker på el, test svangerskap, baby, stor mage, når få "praktisert" i forh til el, barnevogn, ømme pupper, stikkinger i magen....Jeg blir sprø!

Men umulig å gi opp også da, så da får vi bare fortsette!

Lykke til til deg Agne, og alle dere andre flotte prøvere der ute.

Klem fra

Skrevet

Hei Agne.

Kjenner meg så godt igjen i det du beskriver, selv om jeg ikke har prøvd så lenge som deg.

Stå på videre, så får vi støtte hverandre her inne...

Jeg lurer ogaså på om du har prøvd hormon stimulering, feks. Menopur. Jeg er 45 og prøver for fullt med oppfølging fra Aleris. Mener å huske at du også er godt over 40....Bor du foresten i Oslo

Klemmer fra Kaje

Skrevet

Jeg bor i nordland og har ikke prøvd noe utenom vanlig måte da. Jeg fikser ikke å gå til lege for å be om hjelp, er så redd for å oppleve å bli avvist. Det er ingen som vet om hva jeg prøver på, utenom agnemannen da. Jeg har også brukt flere tusen på dette prosjektet, i underkant av titusen på aku.Alle tenkelige og utenkelige andre ting som vitaminer og progestacarekrem osv kommer i tillegg. Det må vel lykkes tilslutt ettersom jeg så iherdig prøver? Det sies jo at jo eldre han er jo dårligere er gutta. Han er nå 56 år så vi får bare håpe at gutta er levedyktige. Selv er jeg 41 år så kombinasjonen er vel ikke så lovende.

Skrevet

Kjenner meg også utrolig godt igjen i det du beskriver. Jeg er 38 år (snart 39) og samboeren min er 48 år. Min Gynekologog sier at det overhode ikke er for sent - til tross for alder - og vi begynner med prøverørsprosess nå i februar. Vi har prøvd i 17 pp. Så hold motet oppe.:-)

C - girl

Skrevet

Hei jenter, vil så gjerne dele en liten solskinnshistorie med dere! Jeg er nettopp fylt 43 år og har blitt skuffet i mange år, aner ikke hvor mye jeg har brukt av penger på EL tester og gravitester, men det er mye!! Hatt 2 SA, siste 2 årene, men trodde jeg var for gammel til å få hjelp, helt til jeg for 2mnd siden leste en artikkel om Volvat og prøverør (IVF) nå eller aldri, jeg sendte inn et brev og fikk lov å komme til samtale. Legen der ga meg ikke særlig håp og jeg kjente tårene stod i øynene, MEN... på 1.undersøkelse (UL) ble det fart i sakene. etter noen uker med div hormonstimuleringer fikk jeg ut 14 egg, 7 ble befruktet og 2 egg satt tilbake 23.11. På mandag testet jeg positivt!!! Måtte kontrollere med 2 tester dagen etter fordi det var så uvirkelig!! Jeg er gravid!! Kan nesten ikke tro det er sant!!Til kaje og alle dere andre, kanskje dette er til hjelp for dere ?...

Jeg ønsker dere alle lykke til og klem :o))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...