Gå til innhold

Noen som har opplevd bedring av kolikk/luftplager etter bruk av minifom?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk høre på helsestasjonen at miniform ikke ble anbefalt å bruke på små lengre.....

Skrevet

Det er bare tull. Minifom anbefales ikke å bruke over en lang periode, men du kan fint bruke det imot luftsmerter. Absolutt ingenting farlig med minifom. For oss funket det ganske bra:-) Verdt et forsøk om babyen plages veldig!

Skrevet

Vi brukte det veldig kort tid for å se om det hjalp. Lite effekt her, men kiropraktor hjalp - anbefales!

Skrevet

jeg begynte på tirs kveld, men slutter i dag etter anbefaling fra legen min..hun sa at forskning hadde funnet ut at det innholder et konserveringsmiddel som kan ha påvirkning på hjernen...tenkte å prøve osteopat eller kiropraktor!!

Skrevet

Jeg brukte det over en ukes tid og syns virkelig det hjalp, men det var ikke kolikk, bare luftsmerter.

Dette var det jeg fant om Minifom. Det er vel mest langtidsbruk de advarer mot heldigvis.

Legemiddelverket ber foreldre om ikke å bruke legemiddelet Minifom.

Årsaken er at legemiddelet, som gis til spedbarn mot kolikkplager, inneholder konserveringsmidlene propyl- og butylparaben, som har vist hormonforstyrrende effekter i dyreforsøk.

http://www2.vl.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070420/ARTIKLER/70420004

Det beste er nok osteopat eller kiropraktor som bli anbefalt for kolikk over her :-)

Skrevet

Vi brukte det først i 2-3 dager uten effekt. Kutta det ut pga skremselspropaganda her på forumet bl.a. + at vi forsøkte kiropraktor samtidig. Kiro hjalp ikke. Forsøkte også akupunktur - hjalp ikke. Begynte deretter med Minifom igjen etter råd fra lege. Etter ca. 1 uke merket vi noe bedring. Fortsatte å bruke dette til han ble 3 mndr gammel. Brukte også fenikkel te (til babyen), ga han 1-3 ts før hvert måltid (ammer). Veldig slitsomt med alt dette, men da han var litt over 3 1/2 mnd gammel ga det seg endelig. Så ikke gi opp Minifom for tidlig. I vårt tilfelle hjalp det litt, men mini ble ikke helt bra av d ette. Men alt er bedre enn ingenting når det gjelder kolikk/luftplager :)

Kom på at jeg brukte å la han ligge på magen på ammeputa mens jeg strøk han over ryggen, dette brukte å hjelpe han med å få tømt masse luft.

Skrevet

hjalp oss over den verste kolikken, og hadde god effekt på småens ekstreme smerter.

Brukte det mens vi drev med behandling hos kiropraktor og osteopat.

Skrevet

Brukte det også en periode, men da det ble advart mot bruk av det frarådet apoteket meg å bruke det. Jeg spiste karve, drakk te av karveog fenikkel, finnes også kapsler som mor tar mot luft. disse tingene hjelper jo bar e hvis mor ammer da! Men det går også an å gi babyen litt te! Ca 15-20ml 10-15 min før måltid!

Skrevet

a-creme kan også være hormonforstyrrende..men dette har man da ikke hørt så mye om...

minifom kunne ikke vi vært uten de tre første mnd,prøvde både kiro og te av diverse slag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...