Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hvordan ser fontanellen ut på deres babyer? Jeg synes den på vår 4mnd gamle gutt, buler litt utover. Den er iallefall ikke helt flat. Og jeg har nå lest om økt trykk i hodet, hjernehinnebetennelse og alt mulig rart. Synes fontanellen alltid har bult litt utover på vår vesle gutt, men nå ble jeg bekymra!! Kan dere være så snill og svare meg???
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det gjør den også på vår gutt også. Han er 4 mnd. Fysioterapeauten sa at det bare er sånn =) Er ikke noe å bekymre seg over.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg har også hørt at den buler utover bla. ved hjernehinnebetennelse, men da har de gjerne høy feber i tillegg. Fontanellen til snuppa har gått innover, men hun har vært syk og nesten ikke syk, dehydrert.men hvis du lurer er det jo bare å ringe lege/legevakt, kjedelig å bekymre seg hvis man ikke trenger det, og greit å sjekke det hvis det skulle være noe. Bedre å ringe en gang for mye enn en for lite....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for svar Tenkte å ringe legen i morgen for å høre, men uansett er det godt å høre at det er flere som ser at fontanellen buler litt ut. Han er litt forkjølet med tett nese, men ellers i fin form. Vil jo helst tro at vi hadde merket det på flere områder, hvis det hadde vært noe alvorlig. Men bekymrer meg jo allikevel
Gjest Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Har tenkt masse jeg også, men gutten er i storform så prøver å ikke bekymre meg for ALT liksom
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Har jo noe med trykke i hjernen å gjøre, så hvis han er tett i nesa, så kan det jo hende det henger sammen. Ja du hadde nok merket det på flere ting hvis det hadde vært alvorlig. Det ligger vel for oss mødre å være bekymra. Lykke til da;)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Oss mødre ja Men som det er sagt ovenfor her, bedre å ringe for å være sikker. Kanskje jeg også burde det, for sikkerhetsskyld.. *uff*
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Det er nok bare sånn det er med oss, at vi skal bekymre oss. Hadde jo vært rart ellers også Det blir nok en tlf til legen i morgen.... Uansett godt det er flere av oss
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå