Gjest Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Skal lage klar til mandag, men vet ikke helt hvordan den skal bli seende ut! Noen tips??
NoDoubt Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 I barnerhgaen vår har de pepperkake hjerter med dato på hver dag:-)
Loli Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Du kan feks henge opp en blå bakgrunn, også kan barna få klistre opp klistrestjerner hver dag....
Loli Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Hva tenker du selv? Skal den inneholde noe selv om det ikke er pakker...?
Gjest Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Tenker at vi skal ha lapper oppi, der det står forskjellig som vi kan gjøre hver dag...for eksempel mate fuglene, synge sanger, gå tur, ja helt vanlige ting egentlig...kanskje henge opp julepynt en dag..osv Men har lyst at den skal vere litt fin, åsså er jeg ikke suuuuper kreativ! hehe
Loli Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Aha, det var lurt:) Huff, er lite kreativ selv når det gjelder estetikk;) Synes ideen var veldig god.
imsdal med julesmak Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Ta inn ei grein og heng i f.eks. taket. Lag litt store lapper i farget kartong, lim ett glansbilde på den ene siden og en lapp med aktiviteten på den andre siden. Ta ett stort rødt/hvitt tykt ark og heng på veggen. Lag lapper i grønt med aktiviteten bakpå og heng de på det store arket med "tyggi" i juletreformasjon
Tommage♀♂ Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Lim sammen 24 tomme fyrstikk-esker som en kommode (4x6) Pynt den med filt eller annet fargestoff/papir, og dekorer med juleting. Ha nummer på hver skuff, og legg lapene oppi. Bruk gjerne sånne store fyrsikkesker da, så viser den litt igjen=)
Mammma Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Jeg har nettopp laget kalender til avdelinga mi og da fant jeg clipart bilder av peppekakemann og dame som jeg forstørra og printa ut på stive ark. Så skal vi sette tall på og skriver lapper som vi henger bak på. I fjor lagde vi pepperkakemenn av brun papp som barna fikk dekorere litt og vi så merka med tall og lapp med aktivitet bak på. Skulle ta vare på de men de ble borte i ombygginga i år så jeg måtte lage nye i en fart, men de blir fine de og
T+H+T Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 i barnehagen til min sønn.skal me ha med klær leker som vi ikke bruker mer.de skal pakke det inn selv.når det nermer seg jul kommer det en og henter pakkene og forteller å viser en film om barna der han leverer det.(ukraina)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Vi har klippet ut hjerter i rød kartong og skrevet tall på. Disse henger vi i 2 vindu som er ved siden av hverandre. I fjord hadde vi rød teip som delte opp vinduene i 12 pr vindu. Alle tallene henger innover i rommet også snur vi ett tall hver dag. synger julesang og leser en bok som er delt inn som en advendtskalender. noen dager tenner vi lys også og koser oss med julekaker. (vi har 8 småbarn.)
Tråle i Trøbbel Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Hos oss har alle barna klipt ut og dekorert hvert sitt røde hjerte (3-6 års avd). De har pyntet med glansbilder av engler og nisser, glitterlim, klistremerker (hjerter/stjerner). Hver dag trekker vi et navn og vedkommede får henge sitt hjerte opp i vinduet til pynt:-) Et annet alternativ er pepperkakefigurer med tallene 1-24 på i melis. Trekk et navn hver dag...vedkommende får pepperkaken... Kan også gjøre det så enkelt som å henge opp en snor på veggen med 24 klesklyper (gjerne dekorert av barna), henge 24 fargerike lapper med div aktiviteter på (evt. eventyr / dikt / sang etc...)
Kebbelife Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Jeg har et forslag som passer til adventstund. Jeg gjorde dette en gang i 1. klasse. Vi tok 24 telys på et fat og strødde masse glitter på. Så tente vi et nytt lys for hver dag. Vi laget masse hull i en papplate og la på en overhead som vi vendte mot veggen/taket slik at det ble en stjernehimmel da vi slo av lyset. I tillegg hadde vi en julelysestake av messing som snurrer og lager en fin lyd når en tenner lysene. Så sang vi advent- og julesanger og leste historien om engelen Ariel.
mettings Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Vi maler på vinduet. Ruter opp med rød tape, og så i samlingstund en bestemmer barna hva vi skal male på vinduet. Vi har også en gren som henger i taket som vi "juler" opp litt. Der henger vi kalendergavene barna har med seg, og som blir levert videre til Frelsesarmeen.
Spente med nr 3 i vente... Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 jeg er på småbarnsavdeling, tenkte jeg skulle rute opp vinduet, så skal et barn få trykke et håndavtrykk hver dag...
Gjest Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for svar! Nå må jeg bare begynne å planlegge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå