lilleskatten Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Her bruker vi også mye ull under. Har også på ullstrikket tøy under dress nå ute.
nimmi Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Har blitt ull-frelst så gutten har det innerst til ytterst nå i vinter! her er det ca 8 minus for tiden og han er varm og god! og tørr!
Alba44 Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Bruker begge deler. Alltid flere lag ull når han sover ute og på natta(ullpysj).
mammae:-) Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Bruker alltid ull innerst på, på denne årstida vertfall:-)
Gjest Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Ull på 5 åringen, bomull på 3 åringen og mest bomull og noe ull på babyen på 5,5 mnd. 3 åringen kan ikke bruke ull pga atopisk eksem og jeg er rett babyen vil utvikle dette også om han bruker mye ull nå, så jeg safer det og bruker heller bomull selv om han ser ut til å ikke ha eksem så langt i hvertfall.
Solskinnsdag Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Jeg har blitt en skikkelig ullmamma! :-)
Twins i magen <3 Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Begge deler, men utendørs er det helst ull underst. I hvertfall bodyen, hvis vi ikke har rene longser bruker vi vanlig bomullsstrømpebukse
♥Cherrypie♥ Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Alva***, du skrev ditt barn har atopisk eksem å får det av ull..lurer på om jenta vår og har det.. hvordan la du merke til det første gangen? hvor var eksemet?
Mrs. Bouquet Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Bomull innerst, men bruker ofte ull som mellomlag. Syns selv ull klør, uansett type, holder at plagget inneholder ull. Orker ikke tanke på å ta ull innerst på jenta mi, har gjort det noen ganger, men føler jeg mishandler henne fordi jeg missliker det så sterkt. For min del orker jeg ikke ull ytterst heller, blir enten for varm eller får gåsehud.
En Prins + Prinsesse Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 når jeg er ute bruker han altid ull innesrt, og når han sover i vogna ute har han ull innerst og ulldress utenpå det igjen..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Har blitt veldig glad i plagg med ull på uttsiden og bomull på innsiden!
Yrha Skrevet 29. november 2007 #14 Skrevet 29. november 2007 Elsker bodyene med ull på utsida og bomull innerst. Rene ullbodyer brukes også, men med bomull undertrøye. Syns alt ull klør littegrann, og hvis lillegutt kjenner det, kan han jo ikke si ifra en gang!
Gjest Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Han får ikke eksem av ull, men eksemet blir verre av ull og jeg er redd babyen kanskje får eksem tidligere om han er disponert for eksem dersom han bruker mye ull nå som baby. De fleste med atopisk eksem reagerer på ull ved å få mer eksem og å klø, men ikke alle, så en må prøve seg frem. Første gangen jeg merket det visste jeg ikke hva det var, han hadde en rød flekk på kinnet osm ble verre og verre, han var vel ca 2 mnd gammel da. Da han var 4 mnd var det blitt et væskende og blødende sår og vi var til barnelege med ham (av andre grunner) og hun kommenterte straks at han hadde atpoisk eksem og viste meg flere eksemflekker rundt på kroppen hans osm jeg hadde lagt merke til men ikke ante hva var. Så vi måtte behandle med sterk hydrokortisonsalve på det på kinnet og resten har vi holdt i sjakk med å smøre med en feit krem (a-creme bruker vi). Gutten vår er 3 år nå og har lit eksem nå på vinterstid, men han har det fortsatt, derimot er han, som mange andre med aptoisk eksem, fin på sommeren når det er sol og varmt i været. Tror han vil vokse det av seg. Eksemet på ham er røde ruglete flekker og han har det litt her og der, kinn, lår,armer, legger, bak knær osv. Om du er susikker kan du jo ta henne med til legen :-) Er det eksem kan du godt være obs på at noen barn også blir verre av tomat, sitrusfrukter og kiwi av matvarer og da altså kan reagere på ull. Disse barna bør bruke luftige bomullsplagg, gjerne i lyse farger, unngå at de blir svette og smøres ofte der de har eksemflekker.
*Rutletutt* Skrevet 29. november 2007 #16 Skrevet 29. november 2007 Bruker mest bomull enda - hun er 4mnd.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 29. november 2007 #17 Skrevet 29. november 2007 Vil helst bruke mest mulig ull og prøver å gjøre det også, men har ikke så mye ulltøy enda... Kjøper noe nytt ulltøy nesten hver gang jeg er i byen nå Hehe... Lillegutt her holder seg så varm og god når han har ull på seg.
Mammaaaaaa Skrevet 29. november 2007 #18 Skrevet 29. november 2007 Bruker for det meste ull ute og bomull inne.. Til dere som synst ull klør.. Har de prøvd janus ull og? Synst det er kjempebehagelig og klør ikkje i det heile tatt!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #20 Skrevet 29. november 2007 Jeg elsker de nye stripete ull/bmoull bodyene fra Cubus. Hadde de hatt voksen størrelse, ville jeg kjøpt en til meg også... uten knappingen mellom beina da
Milletrille Skrevet 29. november 2007 #21 Skrevet 29. november 2007 Ull! Som regel fra innerst til ytterst når hun ligger ute.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. november 2007 #22 Skrevet 29. november 2007 Ja har prøvd Janus og det meste annet, men syns man ull klør så klør det uansett merke så lenge det er ull.
Mrs. Bouquet Skrevet 29. november 2007 #23 Skrevet 29. november 2007 Joda det klør nok det også, holder at kleplagget inneholder ull.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå