Gå til innhold

Missed abortion? Noen som har opplevd lignende?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er er 7,1 uke på vei. For 10 dager siden var jeg på tidlig ul hos Gyn, da jeg har slitt litt med å bli gravid. Da var alt fint. Spurte om det var mulig å se hjerteslag, men gyn sa at det var for tidlig siden jeg bare var 5,6 da. I går var jeg på ny ul. Gynekologen kunne ikke da se noen hjerteslag, og mente at jeg mest sannsynlig hadde hatt en MA. Spiren målte 16 mm, hvilket hun syntes var rart siden det normalt ikke skulle være mer enn 10 mm på dette tidspunktet. Jeg så selv at det hadde blitt større siden forrige ul. Hun sa at det kunne være en mulighet for at dette hun trodde var fosteret likevel ikke var et foster, og at det riktige fosteret muligens var gjemt.. Hun ville derfor at jeg skule komme til ny ul etter 5 dager for å være sikker. Jeg har ikke hatt noen blødninger eller smerter, bortsett fra lys utflod og menssmerter og vondt i korsryggen. Jeg har fortsatt graviditetssymptomer som trøtt, ømmebryster og tidvis litt kvalm. Disse har ikke avtatt. Noen aom har opplevd lignende? hva kan "dette" på 16 mm være hvis det ikke er foster? jeg tok eggløsningstester fra 11 dager etter mens og i 7 dager, men denne slo ikke ut. Derfor kan jeg være både kortere og lengre på vei enn antatt... Blir glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal si jeg, men du får forhåpentligvis mer svar da du kommer til neste ul om 5 dager.

Jeg var på ul i uke 7 og så en liten klump med bankende hjerte. I uke 11 var jeg tilbake og da viste det seg at klumpen hadde dødd i uke 7. Husker ikke mål på klumpen da.

Jeg har hørt at lille embryo kan ligge i "dvale" en stund i starten. Håper du kommer tilbake og ser at ting er som det skal inni der ;) lykke til.

Skrevet

Er nok som Rosalille sier. Er nok bare å vente å se.. Desverre.

Har sjøl hatt MA. Men dette var endel senere, uke13, hadde da dødd nylig. Men jeg var på ul det svangerskapet da jeg etter mine beregninger var 8+4, da målte fosteret mitt 1,57cm..

At dere ikke så hjertet banke på den første ul'n syns jeg ikke er så rart. Gjorde ikke jeg heller når jeg var 5+5.. Syns det er godt at døm tar deg seriøst, og følger deg opp jeg. Er en forferderlig tøff beskjed og få, det er det ikke så mye å få gjort no med. Men jeg bestemte meg for å tenke på at det var en grunn for at det skjedde med oss. Vet ikke hva, men fikk beskjed om at det i 90% av tilfellene der fosteret døde var noe alvorlig feil med det... Det har hjelpa meg..

Massse lykke til!! Håper virkelig det er ett bankende hjerte neste gang du skal ned å titte...

Skrevet

Den lille på 16mm kan være plommesekken :-)

Ønsker deg lykke til!

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Ikke godt si noe sikkert... Du kan jo be dem om å måle hcg-nivået med noen dagers mellomrom for å sjekke om det synker, det var utslagsgivende i mitt tilfelle, da bestemte de seg for utskrapning. Men håper som Vetlis sier at det er plommesekken som er 16 mm. Ønsker deg lykke, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...