Leandermamma Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Har en gutt på 7 mnd som våkner x-antall ganger i løpet av natten. Han spiser Sinlac grøt til middag og kvelds, resten av dagen får han pupp. Lurer på om det kan være sukkeret i Sinlac som holder han våken og aktiv. Har derfor lurt på om jeg skal gi han Fruktmos ( HIPP sin fruktmos med fullkorn ) til kvelds istedenfor grøten. Tror dere han da vil trenge pupp 2 ganger i løpet av natten istedenfor 1?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Kanskje han rett og slett trenger mer fast føde i løpet av degen? Vet ikke jeg altså, men snuppa på 7,5 mnd spiser grøt på formiddagen og kvelden, brødskive til lunsj og middag. Litt mm innimellom og til måltidene...... Er den fruktmosen mettende?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Altså ikke brødskive både til lunsj og middag...... Men hjemmelaget middag til middag, he he!
fox`y Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 kan hende han trenger mere fast føde eller at han rett å slett er tørst..fruktmos er mere kos enn måltid syns jeg, er ikke særlig mettende.. prøv å gi han litt mere væske når han får grøt. er d ikke grøt uten sukker i som han kan få da eller er d sukker i all grøt? vet ikke helt jeg,du må nesten bare prøve deg fram:) lykke til iallefall...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 kan du ikke bytte grøt til en uten sukker??
Leandermamma Skrevet 29. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2007 Han har melkeallergi og da trodde jeg at det kun var sinlac han kunne spise. De andre må jo blandes med mm eller mme og Nutramigen smaker så dårlig at det ikke er et alternativ å blande grøt med. De fleste andre grøttypene har også spor av melk i seg. Men gi meg gjerne tips om noen andre typer jeg kan prøve hvis du vet om noen.
superdupermor Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Jeg ville ha forsøkt å gi mer mat på dagtid, det kan godt hende at han er sulten om natten. Ikke gi fruktmos sent på dagen, da kan det hende at han bæsjer/får magevondt om natten, dessuten metter det ikke noe særlig.
Vintersol Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Er du sikker på at han egentlig er sulten når han våkner da? Opplevde det samme med at lillemor våknet veldig mange ganger i løpet av natten. En gang i timen på det verste. Ga henne, etter gammel vane, pupp hver gang. Resultatet var at hun ble vant til å få pupp hver gang hun våknet og klarte ikke å sovne igjen på egen hånd. Jeg er ingen ekspert, men skulle tro at ved 7 mnd alder og etter innføring av fast føde, er nattavvenning greit. Skal innrømme at vi ikke gjorde det før hun var ca 8 mnd, men kunne nok ha begynt før. Da flyttet vi henne på eget rom, og far gikk inn hver gang hun våknet. Tok ikke så veldig mange nettene til før hun klarte å sovne selv etter å ha våknet i løpet av natten. Men tips om soving, nattavvenning ol finner du nok massevis av innlegg om ved å søke i dette forumet. Kanskje du kan innføre et grøtmåltid til frokost/formiddags og erstatte middagsgrøt med middag? Hadde lenge en rytme med grøt i 9-tiden, middag 15-16 og grøt ca 18. Har bare nylig begynt med et lite lunsjmåltid rundt 12 (litt skive og fruktmos). Lillemor er 9,5 mnd. Håper du finner ut av det =)
Leandermamma Skrevet 29. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2007 Han er ikke sulten, og får kun pupp en gang pr natt og da drikker han som regel kun 1 pupp. Så egentlig kunne jeg nok sluttet med nattamming. Noen dager får han grøt kl 13 i tillegg til kl 1630 og 20. Middag brekker han seg bare av, så det funker ikke enda. Søvnproblemene har han hatt i ca 2 mnd og vi har prøvd alt, innklusiv Osteopat. Bruker 80% av dagen min til å undre på hva som gjør at han våkner og gråter ca hver time, så fruktmos i stedenfor grøt om kvelden var bare en av mange desperate ideer....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå