~Simelisa & Marina~ Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hei... Har spørsmål ang kikhosten, har ei datter som går i barnehagen der en voksen har fått kikhoste og lurer derfor på hvor stor sannsyneligheten er for at hun kan bli/være smittet. Grunnen jeg er bekymret er fordi jeg har enda ei lita datter på 3 månder og hun fikk sin 1.vaksine nå på mandag... Hva skal jeg se etter og hvor farlig er d i verste fall om min største datter har fått/får det med tanke på min minste... Har også en sønn som går i 1. klasse og han har ikke fått sin vaksine for 1.klasse enda... Håper på raske, mange og seriøse svar... Med vennlig hilsen
Medium fikk guttebass Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Dine to eldste barn kommer seg nok antakelig unna smitte, men kikhoste er veldig smittsomt, og siden ditt yngste barn bare har fått èn dose, syns jeg du skal snakke med lege/helsestasjon. Kikhoste kan være farlig for små barn, så jeg syns du bør ta dine forhåndsregler i dette tilfellet. Lykke til. )
rødt&blått Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 Håper folk tenker seg ekstra nøye om før de velger å drite i hele vaksineringsprogrammet... Ellers vil jeg anbefale deg å ta kontakt med hs for å få svar på det du lurer på!
Expat Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Ammer du og har du fått DIN booster? Kanskje du kan få den med en gang? Men ja, ring hs!
~Simelisa & Marina~ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2007 hei igjen og tusen takk for svar... ) var nok i d mest hysteriske hjørnet tidligere idag, men er jo så hysterisk redd for at noe skal skje min kjære små og spesielt hun minste da hun kun har fått sin første dose med vaksine... Nei jeg ammer dessverre ikke og jeg har ikke tatt noen som helst form for vaksine siden BCG i 10. klasse... Men en blir jo sykt redd da en får vite slike ting og en ikke helt hvor den voksne har vært på hvilken avdelig og om den har vært med mine barn | jeg får ta å ringe lege og helsestasjon i morgen så får jeg høre hva jeg skal gjøre.... Litt ekstra belastning og bekymring blir jo med tanke på at min mann skal reise offshore nå på søndag og om det da evt. bryter sykdom løs så er jeg helt alene med alle 3 barna... Lite morro... kan jeg gå å få en vaksine på meg og mine to største barn sånn bare med at jeg ringer til lege og forteller da tror dere... For all del dere som ikke skal vaksinere barna deres, tenk dere 2 ganger om... Vil dere virkelig være i den utsatte gruppen og i verste fall kan hende med at dere mister ett barn i en slik sykdom???? Igjen tusen takk for svar og ønsker flere... Klem
~Simelisa & Marina~ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 dytter dette opp så det ikke forsvinner helt i mengden...
~sjiraff~ Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Dine barn er ikke garantert å unngå smitte selv om de er vaksinert. Man kan få kikhoste selv om man er vaksinert. Riskioen er selvsagt mindre men ikke borte. "Beskytt barna Dersom du har små barn hjemme og vet om tilfeller av kikhoste i nærmiljøet, bør du unngå at barnet ditt kommer i nærheten av den som er syk. Barn under 2 år som har en nærkontakt med kikhoste, tilbys ekstra vaksinering og forebyggende antibiotika. Også i enkelte andre tilfeller gis forebyggende behandling med antibiotika og/eller vaksine." hentet fra lommelegen http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322379
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Oiiii da Sitter selv her med stor sannsynlighet for kikhoste. Får ikke skikkelig svar før neste uke,men legen ga meg antibiotika. Han sa ingenting om ekstra vaksinering eller forebyggende antibiotika! Tar en tlf til helse stasjon i morra jeg,gutten min er jo bare 18mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå