nn86 Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 er det noen som har endometriose og prøver å bli gravid eller noen som har fått barn med det? vet jeg ikke er alene om dette, men når man ikke kjenner noen med dette og ikke har noen å dele tanker å følser med, er det ikke så lett alltid. vi har prøvd nå siden nov 06. MVH BAbyklar20
doffine Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Hei babyklar20. Jeg fikk påvist endo for 7,5 år siden. Og har vært plaget med denne forbannelsen så lenge jeg kan huske. Vi har nå prøvd siden august 05 med å bli gravide. Jeg har blitt gravid nå to ganger i høst, men jeg har desverre hatt to spontan aborter. Så nå håper jeg virkelig at det vil komme ny pos test snart så jeg kan få mitt lenge etterlengtede barn:-))
lille_me85*Fødeklar* Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Hei Jeg fikk diagnoesn Endomtriose i april 06. Jeg hadde da en lapraskopi og måtte fjærne en eggstokk pga cyste. Har en gutt som nå er 3 år gammel, fikk han uten at vi prøvde og før jeg viste at jeg hadde endo. I Mai 06 bestemte vi oss for å prøve på nr2, og i Mars i år klaffet det igjen, men det endte i SA i uke 5, og to sykluser etter på så klaffet det igjen å nå er jeg 32 uker på vei:) Så det er håp selv om man har endo. Jeg har endo og en eggstokk og det klaffet, men det tok ett helt år omentrent. De siste 4 månedene tok jeg i tillegg eggløsningstester for å være sikker på at man hadde samleie rundt eggløsning.
nn86 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Det er virkelig en forbannelse. det går utover samlivet spesielt under samleie. er virkelig lei meg for SA du har opplevd. har selv ikke opplevd noen tegn i det hele tatt. men tror det er verre og være og miste. Ønsker deg virkelig all lykke på suksess! Håper vi kan prates mer også! Tusen takk for responsen! Fint å vite at man ikke er alene! Hilsen meg
nn86 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 29. november 2007 hei hei! Tusen takk for svar! Har også cyste på eggstokk men håper på ikke måtte fjerne. Kjempe fint å vite at selv om man har endo, trenger ikke alt håp å være ute. Det er jo vanskligere men ikke umulig! Tusen takk for at du skrev. Det var en stor trøst for meg og antagelig for hun som også skrev. Håper vi kan prates mer.Enten her eller privat. Har tenkt på å ta en eggløsningstest jeg å for å sjekke, for på det området er jeg helt på jordet. vi har prøvd nå i over ett år. Venter på opr på ullevål så håper det kommer snart. Kjempe gla på dine vegne! Og igjen: Tusen takk for svar! =)
Sunniva78 har to små Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Endometriose gjør det vanskeligere å bli gravid for mange, men det er langt fra umulig:-) Etter kikkhullsoperasjon kunne de se at jeg hadde endo bak livmoren, og egglederne mine var trange. Vi har derfor vært gjennom IVF for å bli gravide. Etter 6 forsøk er jeg nå gravid i uke 30:-) Det er ikke umulig for oss å klare det på egen hånd, men veldig vanskelig da egglederne mine er så trange. Etter operasjon er sjansene større for å bli gravid selv, mange som blir det!! Ønsker deg lykke til videre:-)
nn86 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2007 Hei hei Først og fremst vil jeg bare si gratulerer så masse!! Kjempe gla på dine vegne=) Er ikke helt inne på forkortelser hehe så hva er IVF? Tusen takk for at du hjelper meg med å holde motet mitt oppe i denne situasjonen:) Setter kjempe stor pris på dette. Hilsen meg:)
*Kattemor* fikk jente Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Hei =) Jeg har også endometriose, fikk diagnosen for 4 år siden, men har vært plaget i alle år. Vi har prøvd lenge å bli gravide, men bare di siste månedene har vi virkelig vært aktive. Så langt ingen resultat. Vit at du ikke er alene, og si gjerne fra om du trenger å prate med noen. Ønsker alle oss med endomtriose lykke til med prøvingen, vi trenger det :-) Hilsen
nn86 Skrevet 29. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2007 Hei hei Winmed!! Uff, dette er ikke en ønskelig situasjon. Føler ikke at leger o.l tar meg alorlig når det gjelder plagene mine. Du føler sikkert det samme. Du står ikke alene du heller og håper vi kan fortsette å prate sammen og dele tanker. Meldte meg inn på denne siden for å møte likesinnede og føler at jeg nå ikke er alene: Tusen hjertlig takk=) Hilsen meg:)
*Kattemor* fikk jente Skrevet 29. november 2007 #10 Skrevet 29. november 2007 Takk =) Jeg får det oftest som jeg vil hos disse legene, men det er fordi jeg står på kravene og ikke lar meg ta til takke med hva som helst. Det er viktig at man ikke godtar alt de sier. Hvordan er det med smertelindring, får du det når du trenger det?
Sunniva78 har to små Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 IVF er det samme som prøverør:-)
doffine Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Jeg har merket at mange leger spes på legevakten her i oslo er nedtalende når jeg kommer med mine endo smerter. OG når jeg oppsøker legevakten pga disse smertene er det jævlig. Og helt ubeskrivelig. De ber meg ta to paracet og en ibux for så å slappe av. Jeg hadde ikke dratt ned på legevakten om denne "blandingen" virket. Og når jeg hyler og vrir meg av smerte under undersøkelse og krever gynekolog så sier de hånlig at de kan jo ringe opp. Men når de har snakket med ullevåll, og har hørt min sykdomshistorie derifra, da er tonen plutselig en helt annen. Da skjønner de at jeg ikke er hypokonder alikevel. Mange almenleger skulle blitt satt på vakt på en avdeling der de får se hvor mye dritt endo medfører oss kvinner... Jeg er overlykkelig over å ha funnet likesinnede her inne hvertfall, som jeg ikke behøver å utdype hvordan jeg har det. Et ord holder lissom:-) Jeg håper virkelig at dere damer vil få barn kjapt:-) For det hadde vært moro om "endo-gjengen" ble gravide på samme tid:-) Det er bare å sende meg en PM om det er noe dere vil snakke om:-)
Sunniva78 har to små Skrevet 29. november 2007 #13 Skrevet 29. november 2007 Hvis noen av dere savner det å ha noen å prate med, noen som forstår, anbefaler jeg www.endometriose.no. Der er det forum hvor man kan utveksle erfaringer og bl.a. stille spm til fagfolk. Der er også flere som prøver å bli gravide:-) Ta en titt da vel!
*Kattemor* fikk jente Skrevet 29. november 2007 #15 Skrevet 29. november 2007 Har sendt deg en PM, doffine =)
nn86 Skrevet 30. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 30. november 2007 Endelig møter jeg jenter som skjønner hva jeg mener også!! det er utrolig deilig. som jeg har forstått er det mange grader av denne jævelskapen. jeg er 100%sykemeldt og må ikke anstrenge meg mye. for to uker siden ble jeg lagt inn på a-hus. Fikk ikke akkurat den beste behandlingen. Jeg klarte ikke stå på bena og hadde sinnsykt vondt. fikk morfin den natta men de ville ikke operere meg. Dagen etter fikk jeg beskjed om at jeg bare kunne dra hjem. Så spurte de om jeg trengte noe smertestillende. det vil si paracet. da ble jeg så utrolig oppgitt. Virker som de ikke tar endo seriøst i det hele tatt. Venter på opr på ullevål, håper den kommer snart. Skal se på den siden dere har snakket om. Skjønner nå at dette er en ganske vanlig sykdom. Nok en gang: Utrolig takknemmlig for at dere har svart på innleggene mine. Hilsen ett medlem av endo-gjengen;) Ps. Ja det hadde vært utrolig morro om vi fikk positiv tilbakemelding samtidlig. Uansett så ønsker jeg dere all lykke og jeg er sikre på at når babyen kommer så vil dere bli fantastiske mødre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå