trollet¤ Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hvordan har dere det fordelt mellom dere? jeg er for tiden alenemor for ei jente på 2mnd, men regner med at pappaen vill kreve samvær md. så hvilke rettigheter har han angående samværet md ungen? (må også si at nå er situasjonen sånn at jeg ke ønsker at han har hu for sg selv, pga at han er voldelig, og er redd for at han skal slå ungen, er derfor jg lurer)
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det heter ikke delt foreldreansvar, men felles. Delt omsorg derimot.. ) Jeg kan svare på et gennerelt grunnlag, og det er at far har rett til samvær, hvor mye, må dere bli enige om, evnt fastsettes av en dommer. MEN, iom at han er voldelig, og du ikke vil la han være alene med barnet fordi du er redd for dets helse, så stiller saken seg anderledes. Da kan han kanskje ha rett til samvær under oppsyn? er ikke 100% sikker.
trollet¤ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 seriøst. ingen som har delt foreldreomsorg her eller?
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 Jo, men svaret mitt var tydleigvis ikke godt nok )
trollet¤ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2007 mn du var ke 100% sikker:p hehe
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Hehe, nei Men jeg vet han har rett på samvær, uansett hva det måtte være for noe galt med han (beklageligvis), men var usikker på om han "måtte" ha det under oppsyn Barnefar her er ikke kriminell, bare dust, så jeg vet desverre ikke mer detaljert
trollet¤ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2007 hvor ofte har han barnet elr barna da de var små, og hvor ofte har han de nå, eller har dere det delt 50/50 ?
Plutselig_gravid Skrevet 29. november 2007 #9 Skrevet 29. november 2007 Datteren din har rett på samvær med far. Hvis du som mor er bekymret med tanke på at han er voldelig bør du ta deg en prat med helsesøster, barnevern o.l og fortelle dem hvorfor du er bekymret. Hvis det er grunn for det kan du kreve at hans samvær med barnet skal foregå under tilsyn. Det beste er jo en som kjenner barnet fra før og som dere begge stoler på. Men, som sagt så kan du ikke kreve dette uten at det er hjemlet i loven. Håper det ordner seg for deg:o) Vil legge til at det beste for en 2 mnd gammel jente er nødvendigvis ikke vanlig samværsordning. (Dvs annenhver helg og en ettermiddag i uken) Kan være bedre og se far oftere, men kortere. Hvis du skjønner:o)
trollet¤ Skrevet 29. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 29. november 2007 hva mener du md ''uten at det er hjemlet i loven'. herregud. helt grønn på dette området altså. hehe
Plutselig_gravid Skrevet 29. november 2007 #11 Skrevet 29. november 2007 Hehe. det jeg mener er at du kan ikke si til barnefar at "hør her, du får ikke ha datteren din alene. Det har jeg bestemt." Men, hvis du uttrykker din bekymring - noe du bør - til eks barnevernet - så kan de (hvis de mener at din bekymring er reell og at det er fare for barnet) kreve at han skal ha samvær under tilsyn. (etter bvloven).
Gjest Sekretøsa Skrevet 29. november 2007 #12 Skrevet 29. november 2007 Nå flytta vi fra hverandre når snuppa var 1 år og 9 mnd. Dette var i juni i fjor, da hadde vi 50/50, frem til 1 august i år. Nå har han henne annenhver onsdag til mandag. Lettere med større barn. Men iom at snuppa di er så liten, så er det ingen som kommer til og tvinge på deg at hun skal være hos pappaen på overnatting. Heller korte, hyppige samvær, som hun andre her skriver
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå