Andie82*tobarnsmor* Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Lillegutt er 3 mnd, og han styrer løpet for det meste selv.....får mat når han er sulten. Han sover hele natta og drikker ca 800ml mme på den tiden han er våken......bør jeg prøve og lage litt rutiner med faste tider på måltidene, eller kan jeg bare fortsette sånn som vi gjør.....?
Gjest Skrevet 30. november 2007 #2 Skrevet 30. november 2007 Jeg ville fortsatt som du gjør:) Min var også sånn, nå er hun 5 mnd og har fem helt faste måltider hver dag, dette har hun justert helt selv.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 30. november 2007 #3 Skrevet 30. november 2007 Enig med hun over, det beste er jo om babyen regulerer selv. Tror du bare kan fortsette, jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 forsett slik du gjør.. her blir det mat når hun vil ha.. hun sover hele natta;) (takk og lov) og spiser hver 3 time.. ganske nøyaktig hver 3 time. men hun skriker når hun vil ha. eller prøver og spise opp handa.. hehe..
BabyV Skrevet 3. desember 2007 #5 Skrevet 3. desember 2007 Jenta mi er 2 mnd og her prøver vi fortvilt å få noen rutiner. For ho kan spise opp til 10 måltider om dagen og da blir det bare småspising og totalt så får hun bare i seg rundt 500 ml om dagen. Og det synes jeg er alt for lite. Så vi prøver å holde 3 timer på dagtid og 2 timer på kveldstid mellom måltidene sånn at ho skal bli ordentlig sulten til hvert måltid. Da får vi henne til å spise ca 700 ml. Synes fortsatt det er litt lite, men bedre enn om hun styrer det selv. Så jeg tror det er forskjellig hva som fungerer fra unge til unge.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 3. desember 2007 #6 Skrevet 3. desember 2007 Her begynte vi å føre inn matrutiner da lillegutt prøvde å snu døgnet da han var rundt 2 mnd. Vet at man sier man ikke kan få til rutiner på så små, men ble oss foreldres rutiner, da... Da ga vi 4 måltider på dagen og 1 om natten. 4 timer mellom hvert måltid ca. Tror som hun over her sier, at dette er veldig forskjellig fra baby til baby... Noen styrer dette med måltidene fint selv, mens andre igjen må få til rutiner sånn at de spiser ordentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå