Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Lurer på om noen kan fortelle meg hvor mye man får i div.stønader etc.når man blir alenemor? Jeg vorderer å gå fra min samboer, men syntes dette er fryktelig vanskelig. Har full jobb, og det blir vel delt omsorg 50/50 evt. Må vite hvordan jeg kommer økonomisk ut av dette. Blir veldig glad for svar..og andre gode tips med på veien. Sliter skikkelig...sukk!!!
Anonym bruker Skrevet 2. desember 2007 #2 Skrevet 2. desember 2007 Hei. Dersom dere har 50/50, får dere kun vanlig barnetygd + en ekstra hver. En av dere kommer i skatteklasse 2, etter avtale (f.eks. annen hvert år). Dersom dere har fordeling 60/40 el. mer, får den med minimum 60% samvær dekket 63% av barnepass, overgangstønad redusert etter inntekt, ev. barnebidrag, skatteklasse2, og bostøtte om du (den med minimum 60%) har liten inntekt. Det er også redusert betaling i flere barnehager etter inntekt, så det blir jo mindre om det bare går på 1 person). Dette kan du lese mer om på Nav sine sider: http://www.nav.no/page?id=267 Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå