Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Synes det er så vanskelig å skille på disse to...trusa kan til tider vært ganske få våt...føler at det brer om seg i trusa i mye større grad enn vanlig utflod. Men utfloden kan kanskje også "tynnes" ut og blir mer utflytende kanskje? Tenke på å ringe jordmor i dag, men så måtte jeg løpe fra møtet til møte så det ble ikke noe av. Vurderer å ta en telefon i morgen for å høre... Noen som har noen erfaringer på å lekke fostervann? Er det vanlig å gjøre det? Er så redd for å gå tom...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 Jeg har ingen erfaring med å lekke fostervann. Men i hele andre trimester har jeg hatt vanntynn utflod som har gjort at jeg stadig har blitt våt og har måttet skifte. Det er normalt at ufloden forandrer seg under graviditeten. Du vil kunne oppleve mye mer utflod og at den er tynnere enn vanlig. Fostervann er lyserosa og skal vistnok ha en søtlig lukt.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #4 Skrevet 29. november 2007 trådstarter her: Ja...vanntynt er det i allefall. Eller dvs det er begge deler. Noe er vanlig utflod, og så er det noe som er mer vannaktig. Klarte ikke å la være så jeg ringte føden....hun jeg snakket med mente jeg ikke skulle bekymre meg, men skulle snakke med en jordmor for så å ringe meg tilbake. Håper de ringer snart.
hmmm? Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 håper du kan oppdatere oss påhva de fortalte deg, jeg har samme problmet og er blitt ganske usikker på dette her etterhvert... jeg er 14+4 i dag.. så det er ikke så langt mellom oss heller )
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Da har jeg snakket med jordmor på Føden...Jeg vet ikke om jeg ble beroliget eller ikke....Hun sa at det mest sannsynlig ikke var noe, og at det var veldig vanlig med endring i utfloden under en graviditet. Men hun sa også, hvis jeg forsto henne rett, at dersom det var fostervann man lakk, så var det ikke noe å gjøre. Ikke så tidlig i svangerskapet i allefall... Hmm....jeg spurte om jeg på noen måte kunne se forskjell, men det var det ikke. Jeg måtte bare følge med, og se om det fortsatte eller økte og heller ta kontakt igjen. Ut ifra statistikken så kan jeg vel være beroliget. Tror det er mange som frykter at de lekker fostervann men så viser det seg at det er utflod. Men selv om jeg har snakket med jordmor og beskrevet "det våte" som best jeg kunne er jeg ikke beroliget, da hun sa at man ikke kan vite ved å se med det blotte øyet om det er utflod eller fostervann...Og alle fall ikke ved å høre en beskrivelse over telefonen. Hmm.....tror jeg skal ringe jordmor ved helsestasjon i morgen og høre. Aller helst kunne jeg tenke meg en undersøkelse for å få det avklart. Ikke noe gøy å bekymre seg for dette. Tenker at jeg kanskje bør prøve å ligge mest mulig i TILFELLE det er fostervann, men må jo på jobb i morgen, så....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 jeg hadde nok og vært litt bekymret hadde jeg vært deg. ring jordmoren på helsestasjonen i morgen du! jeg mener att det er noen prøver de kan ta som kan påvise om det er fostervan eller ikke. hadde og likt best og fått en kontroll på føden hoss en gynekolog. Lykke til!!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Hvis du har ei svart bomullstruse, så ta på deg det!!! Gå med den en stund, når du kjenner det at det er litt vått nedi trusa tar du av deg trusa og legger den til tørk! Hvis det er hvitt i trusa di når det har blitt tørt, så er det utflod, hvis det ikke kommer noe farge i det hele tatt og det lukter litt søtt, så hadde jeg tatt kontakt med føden igjen! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå