Gå til innhold

Synes dere ettåringen min er for liten til bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min er ett år og går i fam.bhg. med 8 barn. han gråter en del og vil gjerne bare være med hun ene som jobber der. strekker i armene og vil opp til henne, gråter hvis hun går osv. de ansatte sier de avviser han bestemt. jeg føler gutten min er for liten til å ha en slik hverdag med mye gråt. han har liksom behov for en del kos og nærhet. når han kommer hjem kan han bare kose hele ettermiddagen og vil være med meg hele tiden. jeg får rett og slett dårlig samvittighet av å sende lillegutten min i bhg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda... Dakar han... Når dæm e så små å går i barnehagen så knytta de sæ te en spesiell person som regel,å det syns æ ikke gjør noe! Hvis dæm avvis han så ville æ ha tatt en prat me dæm å sagt at det godtar æ ikke,han må få bli trygg i barnehagen å det blir han ved å ha en spesiell person han kan vær ilamme å knytt sæ te... Æ hadde aldri godtatt at dæm skulle ha avvist ungen... Så æ syns du ska ta en prat med dæm. Det e helt vanlig at han følg mye etter dæ hjemme å sånn nu,han e kanskje redd for at du ska gå noen plassa osv. Så ta han med dæ overalt når dokker e hjemme om han følg etter da =) (æ jobba i barnehagen å vet kordan de så små kan ha det,å at det e viktig at dæm blir trygg på en voksen,så blir dæm også trygg på selve barnehagen,det e stort å mange unga i barnehagen så ikke rart at dæm blir litt utrygg)

Skrevet

stakkars...fikk helt vondt av han gutten din jeg! :-(

Ja, han er altfor liten til og få så lite oppmerksomhet..få han inn i vanlig bhg.

Datteren min på 13mnd begynner etter nyttår i privat barnehage...der er de 3 voksne på 6 barn...

Jeg hadde aldri latt min datter gå der!!

Skrevet

Vel, det er jo forskjell på barn og på barnehager.

Vi fikk først en plass da gutten vår var 11,5 mnd. Den takket vi nei til, fikk ikke noe god kontakt med de ansatte og jeg syntes gutten min var for liten. Så vi ventet til august, da var han 15,5 mnd. og hadde forandret seg MYE på de 4 mnd. Han var absolutt klar for å begynne i b.hage. Han går også i en familiebarnehage, 8 barn på 2 voksne + ped.leder 1 gang i uka. Trives så godt og har kost seg fra dag 1.

Går gutten din ? Tror det faktisk har litt å si. Sønnen min gikk når han begynte i b.hage. Det begynte 7 nye barn når han begynte og av de som gikk, gikk det kjempe bra med. De ble med i leken og hadde det kjempe gøy. Av de som ikke hadde begynt å gå, gikk det lang tid med. De gråt masse hver dag og de brukte lang tid på tilvenningen. Så fort de begynte å gå, så begynte de å trives, for da ble de med på leken. Da klarte de å holde følge med de som løp rundt og lekte.

Men så har det så klart mye å si hvordan de ansatte er. Man har som regel en liten "feeling" av hva man tror om de. Hva tror du ?

I b.hagen til sønnen min er de kjempe flinke til å ta i mot han, får alltid kos når han kommer og de viser at de er oppriktelig glad for å se han.

Får alltid kos når han skal reise hjem. De står i gangen og gir et liten resyme over hva som har skjedd i løpet av dagen. Hva som skal skje i morgen og div andre ting.

Tror vel du innerst inne vet hva som skal til ? Synes du har er for liten, synes du akkurat den b.hagen virker feil for han....osv.

Lykke til i hvert fall : )

Skrevet

glemte å si at de som gråt mye i en periode, fikk sitte på fanget til en av de ansatte for å få trøst. De lot barna bestemme når de ikke ville sitte på fanget lenger. Og for de som brukte smokk eller kosebamse, fikk ha dette så lenge det var nødvendig.

Skrevet

hvorfor blir han bestemt avsist fra de voksne når han gråter?

jeg personlig syns ikke at barn er for liten til å gå i barnehagen når de er ett år. datteren min begynte da hun var 15 mnd. hun gråt litt når vi gikk helt i starten, men det gikk kjempe fort over. hun elsker å være i barnehagen. men der hun går får de kos og masse omsorg da. sånn er det der jeg jobber og. man sitter jo å koser med dem. og de aller minste blir jo alltid kosebarna..;)

håper det ordner seg for dere i barnehagen. syns ikke 9 barn var så mange jeg. eller hvor mange voksne er det?

Skrevet

Uten å vite hele historien/sammenhengen her, er d litt feil å mene noe bestemt om dette, men jeg må si jeg reagerer veldig på at personale avviser den lille gutten din bestemt. Jeg kan ikke skjønne hvorfor. Han er jo så liten ennå. Klart han trenger kos og trygghet. (Jeg er selv ped.leder i bhg, og jobbet på småb.avd i flere år). Dette må du ikke finne deg i, ta det opp med dem, evt bytt til en annen bhg. Og nei, jeg syns ikke han er for liten til bhg i utg.pkt, men han er for liten til å bli behandla som han gjør(som jeg oppfatter det). Fikk helt vondt av han jeg og. Lykke til:)

Skrevet

Stakkars liten. Slik skal det da ikke være i en barnehage.

Mi begynte da hun var 8 mnd, og det er jo ekstremt tidlig. En liten barnehage med 10 barn, hun ble dillet og dullet med hele dagen. Nå er hun 1 år og er fremdeles dem minste, og får masse masse kos. Hun stortrives der!

Jeg syntes du skal snakke med barnehagen og si åssen du vil ha det. De har vel tid til å ta seg ekstra av din lille gutt nå i starten.

Lykke til - :)

Skrevet

Jeg syns at de fleste ettåringer er egentlig for små til barnehage, og nå kommer jeg sikkert til å få høre det;)

Skrevet

Du er vel ike alene om å mene det. Hadde jeg hatt råd ville jeg vært hjemme med 1åringen min, men d går ikke.. Men han har d bra der:)

Skrevet

Min første tanke var: Fy for et ukoselig sted! Synes virkelig synd på gutten din:o( Får helt vondt av å tenke på at han blir behandlet på denne måten. Barn trenger å føle trygghet og aksept hele tiden. Jeg er redd at dette kan føre til at han blir usikker og redd for å være borte fra deg. Hadde aldri akseptert slik behandling av min datter. Og dette skal være folk som får pedagogisk veiledning!? Utrolig!

Hva i all verden er meningen med å behandle et lite barn sånn?

Jeg er selv utdannet pedagog og kunne aldri tenke meg å behandle et barn slik som din sønn blir behandlet; stor eller liten.

Si akkurat hva du mener om slik oppførsel fra personalet!! Er du redd for å si hva du mener, så ta med deg noen som kan støtte deg. Lurt å forberede seg godt slik at de ikke får vippet deg av pinnen.

Ja, jeg mener bestemt at det er for tidlig for 1-åringer å gå i barnehage. Men det er MIN mening om saken, og den passer ikke for alle:o)

Lykke til, og håper dette ordner seg raskt!!

Skrevet

Personlig så syns jeg alle 1 åringer er for små til bhg jeg da. Det er min mening.

Skrevet

Syns det er rart at de avviser ham når han er lei seg? Gutten vår begynte i familiebarnehage da han var ett. Der var det riktignok bare fire barn og en voksen da, så det var jo bare ei å knytte seg til sånn sett :-)

Men hun var veldig opptatt av at han som den nye fikk masse kosetid med henne, fikk sitte på fanget og kose når han ville og fikk mye oppmerksomhet. Han ble fort trygg, og er kjempeglad i henne. (Og resten av familien, familiebarnehage som drives hjemme hos noen blir virkelig FAMILIEbarnehage :-) Han er blitt godt kjent både med barna i huset og pappaen, koselig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...