Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 av micro og stekovn? Noen som har tips? Vet det skal være en eller annen blanding man kan sette inn som løser opp, men husker aldri hva det er... Nå skal siste del av julevasken tas, imorgen skal advent inn i huset!! :-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Skal si du er i støtet!! Først baking, nå vasking...puh...du er flink!!=) Har dessverre ingen gode råd, her jeg sitter planta i sofaen og smugspiser julebakst=P
Guttemamma75 Skrevet 29. november 2007 #3 Skrevet 29. november 2007 sett en skål med vann med sitron båter i og varm opp ovnen/sett på mikroen (må være skål som tåler varme da!!).. Det avgir masse damp som hjelper med å løsne fastbrent skitt..........
Mamma'n til A&L&J! :) Skrevet 29. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 29. november 2007 Hehe, det værste er at jeg egentlig ikke er i støtet!! ;-) Men føler tiden løper fra meg, blir litt stressa!! Og vil så gjerne hjelpe sambo med de tingene jeg klarer... Han står på og jobber masse, tar seg av jenta vår på ettermiddagene, lager middag og vasker og steller i huset!! Da er det jo flott å kunne overraske han med sånne småting.. ;-) Spesielt siden han er så glad i hjemmebakt, da er det jo så koselig å bake også! :-) Og om jeg får unna småting som vasking av ovn, kanskje vaske noen vinduer og sånt, så letter jo det jobben hans masse! :-) Men aller helst skulle jeg ville sitte i sofan og spise julekaker jeg også!! Hehe... ;-)
*Mamma-i-Mars* Skrevet 29. november 2007 #5 Skrevet 29. november 2007 edikk...sett på ovnen litt so blir alt borte vekk.. eller skrubb noe voldsomt me zalo
Ejlis Skrevet 29. november 2007 #6 Skrevet 29. november 2007 Har hørt at salmiakk i en skål i ovnen, 50 grader en time og så bare tørke av.... (les på salmiakken) Eller cillitbang. Lykke til
15.mai :) Skrevet 29. november 2007 #7 Skrevet 29. november 2007 Hei, Jeg prøvde en gang et middel fra Mr. Muscle eller hva det heter, husker ikke hva slags middel det var, men det var en spryboks (veldig kjemisk forresten, så du bør tenke på god beskyttelse) man sprayer på og venter en time, så er det bare å tørke av med en svamp og den væsrte stvarte møkka er bare blitt helt flytende. Kunne ikke tro det selv da jeg prøvde. Pleier ikke å tro på sånne midler. Men som sagt denne var veldig kjemisk, så den kan vel løse opp hva som helst.. Lykke til med rengjøringen. Nå ble jeg veldig inspirert til å ta en skikkelig julevask her:)
Krolla og Theodor Skrevet 29. november 2007 #8 Skrevet 29. november 2007 Til micro så fungerer en skål med litt sterkt eddikvann veldig bra (som nevnt over) - sett det inn i ca 1 min. Tørk av etterpå: Så god som ny. En skål med eddikvann hjelper forøvrig godt mot vond lukt i kjøleskapet også... Vedr ovn så bruker jeg Mr.Muscle's ovnsrens - men den bør du holde deg unna nå som du er gravid. Jeg vasket ovnen vår med den for to uker siden og holdt på å krepere - djevelsk vond lukt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå