Gjest Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Er det noen vits å prøve å få barn utenom eggløsning? Eller burde man bare prøve hele tiden? Man er jo mer mottakelig når man er ung. Men når går P-piller ut av kroppen. Si at jeg slutter på dem imorra.. Når er de ute av kroppen?
Babyønske �� Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det er kun ved eggløsning det er mulig å bli gravid. Man kan ikke lettere bli gravid utenom eggløsning bare fordi man er ung. Men med sex sånn annenhver dag i dagene rundt da man antar man har eggløsning skulle gjøre at man er rimelig sikret. Egget lever bare ca 24 timer, sædcellene kan leve i 4-5 dager ved optimal kvalitet, og kan ligge på vent til egget slippes Når du slutter på piller vil du får blødning som vanlig, deretter vil det være individuelt når man går inn i vanlig syklus. Pillene går fort ut av kroppen, men det kan ta tid for kroppen å komme i vanlig gjenge for det. Det kommer nok litt an på hvor lenge man har bruk de. Jeg brukte Trionetta i 1 1/2 år og gikk rett i vanlig syklus når jeg sluttet. Dvs eggløsning 3 uker etter siste pille var tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå