Som Natt & Dag Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Jeg har hatt migrene hele livet, men stort sett hatt anfall som varer i ett døgn, hvor halve hodet har pulserende smerte og kvalme/oppkast. Jeg har kun hatt ett anfall siden minsten ble født i sommer, og hadde kun ett eller to anfall under graviditeten. De siste to dagene har jeg vært svimmel og kvalm, synsforstyrrelser og har litt vondt i hodet, dvs om jeg gjør en brå bevegelse, eller bøyer meg blir smerten intens. Jeg er også skrekkelig trøtt, tok en pinex i morges, det hjalp ikke, det gjorde heller ikke ibuxen jeg tok i går... Så det jeg lurer på er det andre som har opplevd at migrene endrer karakter etter svangerskap og fødsel? Føler meg litt usikker, men orker ikke å dra til fastlegen, siden jeg har vært der omtrent en gang i uken i det siste. (influensa, bronkitt, ribbensbrist pga hoste, forstuet lilletå og til slutt infeksjon på øyet...) Noen som har noen teorier eller erfaring med migrene som endrer karakter?
Northernlights Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Migrenene jeg har i dag er forskjellige fra gang til gang, ofte. Jeg hadde et veldig kraftig anfall nå jeg var gravid med nummer 3, og etter at jeg fikk de to yngste har jeg garantert hatt anfall ved EL og dagen før jeg får mensen. Slår ikke feil. Tror med meg,så har det hormonelle mye å si. Men stress kan også slå ut i migreneanfall, men forskjellig alt ettersom. Så jo,jeg tror migreneanfall kan forandre seg litt hele livet, fra gang til gang, eller over tid. Men nå finnes det jo mange andre sorter hodepine,da. Spenningshodepine er veldig vondt også. Kanskje du har det? Har du vondt i nakken i tillegg, må du iallefall ta kontakt med legen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå