tre_prinsesser Skrevet 29. november 2007 #1 Skrevet 29. november 2007 Hva trenger jeg for å lage dorullnisser?? Har klart å skaffe dorullene...., men hva annet stæsj må jeg ha? Noen gode ideer til hvordan man kan lage morsomme og originale dorullnisser sammen med en 7-åring? Gjerne nissekoner også =) Fint hvis noen gidder å svare!
Gjest Skrevet 29. november 2007 #2 Skrevet 29. november 2007 Det er hundre måter å lage dorullnisser på. Her er en av de: dorullen kan enten males eller kles med filt. Filten limes bare på. Du kan klippe ut knapper og belge i sort filt også å lime på. Eller lime på små knapper? Mulighetener e mange ;-) Du kan male/tusje ansikt rett på dorullen eller kjøpe sånne "hoder" i hobbybutikk. Til hår kan du ha garn eller bomull. Til lue syns jeg ferdigsstrikka strømpe fra hobbybutikken er genial, men du kan også bruke filt eller stoff. Bare å knyte igjen i enden, så har du dusk. En liten bjelle i dusken på lua gjør susen :-) Du kan kjøpe ispinner til ski, eller bare la den være som den er. Noen bruker piperensere til armer. Samme fungerer fint om en vil lage engler. Men da kan det være et tips å bruke stivt gull/sølvpapir til vinger. De er lette og enkle å lime på. Piperenser til glorie.
tre_prinsesser Skrevet 29. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2007 Tusen takk for svar! Detta blir bra =)
mayaya Skrevet 30. november 2007 #4 Skrevet 30. november 2007 Bra? Bra dorullnisser? Send oss et bilde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå